zaterdag 11 augustus 2007

Hersenspinsels

Sommige zaken zijn ingewikkelder dan ze aanvankelijk lijken.

Als ik donderdag geopereerd ben en na 10 dagen de PA uitslagen krijg is het dan goed nieuws als ze zeggen dat er verder in mijn borst niets gevonden is?
Theoretisch gezien, hebben ze dan voor niets mijn borst eraf gehaald.
Maar ik kan het me ook niet voorstellen dat wanneer ze zeggen dat ze nog meer gevonden hebben in die borst dat ik dan denk: "Jippie!"
Iemand enig idee?

Weet je wat ik eigenlijk ook raar vind, dat mensen verbaasd zijn dat ik vrolijk ben en zeg dat ik me goed voel.
Ik voel me op het moment ook gelukkig. Toegeven, wat betreft gezondheid (en gezondheidszorg) zou het een stuk beter kunnen maar verder kan ik een heel veel zaken bedenken waarover ik nu gelukkig ben: ik voel me fysiek goed, ben gelukkig met Marc, word omgeven door lieve familie en vrienden, de zon schijnt, we lachen zoveel mogelijk, heb een goede kans om 100% te genezen, heb een prachtig huis en nog veel meer.
Het is echt zo, deze ziekte maakt dat ik 'hier en nu' leef en het maakt me bewuster.
En natuurlijk zijn en momenten dat ik heel hard wil wegrennen niet meer achterom kijkend, met het dekbed over mijn hoofd in bed wil blijven liggen of een lekkere huilbui hebt. Maar deze momenten zijn er (nog) niet zoveel, hoor.
Ik denk mensen vergissen zich denk ik in hun eigen kracht, de wil om te overleven en het maximale eruit te halen wat erin zit.
En we weten allemaal dat positiviteit helpt.
Keep on smilin'! And enjoy!

5 opmerkingen:

Rita zei

Het Latijnse spreekwoord Carpe Diem wordt door jou mooi omschreven in je blog.Wat goed zeg dat je zo kunt relativeren.Je hebt veel om voor te leven Mariska( te lezen in je blog)Dat geeft je nog meer kracht en maakt je nog sterker.

keep on smilin!!! And enjoy!!!

Annemiek zei

Fijn zeg dat je je toch goed voelt, en kunt genieten. Tobben is ook niks, morgen komt er met of zonder tobben ook. Dat je mooie dagen mag hebben!

Cobie en Nico zei

Hoi Meis

We zijn erg trots op je

Anoniem zei

Klopt Mariska, heb ik ook. Ik huil zelden, terwijl ik in het "normale" leven leegloop (bij de reclame al). Maar nu om mezelf misschien 2 keer in de hele periode...
Iedereen zegt dat ik zo sterk ben, maar dat gaat vanzelf, daar doe ik niets voor. Het komt vanzelf. Het zal wel een soort overlevingsdrang zijn. Het heeft ook totaal geen zin om bij de pakken neer te gaan zitten. Daar wordt het zeker niet beter van.
Blijf maar lekker genieten van alles om je heen en alles wat er wel goed gaat!!!!!!!

Anoniem zei

Even zeggen dat ik aan je denk....

Liefs van ons,