vrijdag 21 september 2007

Heb er goed de pest in....

De huisarts heeft terug gebeld en mijn leukocyten (witte bloedlichaampjes; zorgen voor de afweer tegen infecties) zijn 1.7!!!!
Voor de mensen die er geen verstand van hebben, ze horen tussen de 4 - 11 te zijn. Conclusie mijn afweer is nihil op het moment.
En met deze waarde kan ik de volgende kuur maandag wel op mijn buik schrijven.

De huisarts heeft met mijn oncoloog overlegt en ik heb antibiotica gehaald bij de apotheek, die moet ik van de oncoloog gaan slikken zodra ik koorts krijg.
En maandag moet ik gewoon naar het AVL, nemen ze opnieuw bloed af en dan word het opnieuw bekeken. Dus ... of iedereen het weekend wil duimen dat ik maandag gewoon mijn kuur kan krijgen! Ik kan wel een klein wondertje gebruiken.
Het zou nog een rebound van de operatie van dinsdag kunnen zijn.

Maar ja, voorlopig zit ik ermee.
Er is niets van ik er zelf aan kan doen om die dingen te laten groeien, het enige wat ik kan doen is extra op de hygiƫne zijn in de hoop dat ik niet ziek word.
Er is wel een medicijn wat gegeven kan worden om de groei van leuko's te stimuleren, dus als ze maandag nog zo laag zijn zal ik dat eens aankaarten met de oncoloog.

5 opmerkingen:

Annemiek zei

Dat is flink balen! Heb je contact gehad met het ziekenhuis om te vragen of je niet nu al kunt beginnen met Neupogen of hoe het ook heet in NL? Lijkt me toch belangrijk dat de kuur door kan gaan maandag.

Ai, dat haar verlies... sterkte alweer met alles! Big hugs....

Anoniem zei

Tuurlijk duimen (bidden) we voor je.
Dat is het minste wat we kunnen doen.

We denken aan je.

Liefs van ons

Anoniem zei

Hallo Mariska,
Ik lees sinds kort je weblog. Ik kan je adviseren om met je oncoloog te overleggen over neulasta. Dat middel stimuleert je beenmerg tot aanmaak van witte bloedlichaampjes. Ik krijg het vanaf mijn derde (TAC-)kuur. Het werkt bij mij goed, steeds kon mijn kuur doorgaan. Ik zal voor je duimen dat je zeer binnenkort weer verder kunt met je kuren! Liefs Diana (Lady Daan)

Anoniem zei

Ook ik heb de Neulasta gehad Mariska. Dat helpt goed. Mijn waardes stegen gelijk weer de pan uit. Meteen voorstellen dus aan de oncoloog!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Mariska, had ik je al eens verteld dat ik vertegenwoordiger ben van Neulasta?? Kan je er alles over vertellen als je wilt....

De chemodip zal zo wel weer komen... Hang in there !!!