woensdag 20 februari 2008

Mopper-dag

Ik heb een giga-mopper-dag. Gelukkig voor Marc moet hij de hele dag werken, eet hij bij een vriend en gaat hij daarna naar zijn hobby-vereniging want ik ben geen goed gezelschap vandaag.

Ik baal van:

  • dat ik gisteren in mijn werk gehinderd werd door die irritante gevoelloosheid in mijn vingers en zere nagels
  • dat rare baby haar op mijn hoofd
  • het ontbreken van een linker tiet (sorry, voor het plastische beeld wat ik schets maar ik ben even erg opstandig en kan geen andere formulering bedenken)
  • die stomme gevoelloosheid in mijn oksel en bovenarm
  • alle onderzoeken, behandelingen en operaties die nog gaan komen
  • de weerslag die deze ziekte heeft op mijn relatie met anderen
  • de angst over wat er uit het genetisch onderzoek gaat komen
  • de vermoeidheid die nu en dan de kop op steekt
  • het feit dat mijn leven nu al 7 maanden grotendeels in het teken staat van deze @&#* ziekte

Kort samengevat: ik wil mijn oude leven en mijn gezonde ongeschonde lijf terug. Ik heb er schoon genoeg van, het heeft nu lang genoeg geduurd.

Deal die ik met mezelf gesloten heb: vandaag mag ik mopperen, verdrietig zijn en boos zijn op de situatie waar ik in verkeer.

En morgen? Morgen bekijken we de zaken weer vanaf de zonnige kant. Per slot van rekening moet ik morgen wel naar het AVL maar alleen voor de Herceptin!

Jippie, ik ben klaar met de chemo! En daarna ga ik lekker weer een hoofdhuidmassage halen bij Head of Hair.

Hee, ik zie nu alweer wat zonnestraaltjes....

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat alles?? Kom op je kunt vast nog meer verzinnen!!!
Heerlijk hoor even mopperen. Je hebt er alle recht op!

Car zei

Mopper maar lekker hoor, daar is je blog tenslotte voor en wij als lezers horen je gemopper graag aan.

Annemiek zei

Vindt het al raar dat je niet meer moppert, maar kijk eens aan, je ziet de zonnestraaltjes ook weer. Sterkte met deze dip! Hugs!

groovy sister zei

hallo pink lady,

Ik heb je blog gelezen. Ik moet het hele traject nog gaan afleggen en ik heb veel aan jouw verhaal. Bedankt hiervoor. Ik wilde nog vragen of jij een okseltoilet hebt gehad. Groeten van groovy sister

Mariska zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.