donderdag 7 februari 2008

Bloed moet ... maar soms niet

Ik snap er niets van: vorige week was mijn Hb ineens een punt gezakt en deze week zou hij weer ruim een punt gestegen zijn. Hb vandaag 6.5
Nou, dat zijn geen waarden om een transfusie op te geven, dus ik ben niet 'opgetransfundeerd'.
Volgens de arts waarmee ik besproken heb zou het nog kunnen komen van de AC kuur maar het zou ook heel goed een meetfout geweest kunnen zijn.
Ik voel me ook niet extreem moe, begin van de week wel. Maandag en dinsdag was ik erg moe maar gisteren heb ik het hele huis van onder tot boven in één keer gesopt en dat doe je niet wanneer je omvalt van vermoeidheid.
Verder voel ik me goed: heb iets last van een doof gevoel in mijn vingers en veel last van zere nagels maar verder geen vuiltje aan de lucht.
Oh ja, om het lab-verhaal even compleet te maken: mijn witte bloedcellen hebben weer een dieptepunt bereikt dus het advies is om verkouden mensen 'niet op te zoeken'. Lekker, drie kwart van Nederland snottert en er is een kleine griep-epidimie gaande.

Oh ja, en om mee af te sluiten: nog 1 chemo te gaan....

1 opmerking:

Annemiek zei

Je hebt wel gelijk; je lichaam maakt maar 1 bloedcellensoort per keer. Gelukkig dat je geen transfusie hoeft!
Nog maar 1 te gaan! Dat is toch super.