zondag 10 februari 2008

Let the sun shine...

Oh oh oh oh, wat een heerlijk weer is het vandaag en de afgelopen dagen was het ook prachtig! Zon, nauwelijks wind en ruim boven de 10 graden. Oftewel, het lijkt wel lente. Het is erg om te zeggen vanwege de klimaatveranderingen maar ik vind het héérlijk.
Ook al ben ik veel binnen geweest, het naar buiten kijken en dan het zonnetje te zien schijnen doet mijn humeur al zo goed.

Gisteren had ik een drukke dag. Ik ben 's ochtends vroeg samen met Marc zijn moeder met de trein naar Tilburg vertrokken want wij hadden ons opgeven voor een cursus Shadowpainting. (Meer info over shadowpainting
http://www.shadowpainting.nl/)
Het was echt super gezellig en hoewel ik helemaal niet zo creatief ben, en al helemaal niet op het gebied van tekenen en schilderen, heb ik hele mooie schilderijen gemaakt en bleek ik toch meer talent te hebben dan gedacht.
Bovendien was het een leuke docente en een leuke groep.

Daarna moest ik snel van Tilburg weer naar Emelo met de trein. En het magische woord in de vorige zin is .... snel.
Dat lukt dus niet!! Om 16.50 uur vertrokken uit Tilburg en 2 uur en 20 minuten later was ik in Ermelo. Eerst van Tilburg naar Den Bosch, dat ging goed. Daarna een redelijk vlotte aansluiting en met de intercity naar Utrecht en ook dit viel niet tegen.
Maar toen: rennen naar de stoptrein naar Zwolle. Zie net de lichtjes van de trein aan de horzion verdwijnen.
Jammer, toen rennen naar de Intercity naar Enschede. (Deze rijdt via Amersfoort en 'haalt de stoptrein naar Zwolle in bij Utrecht Overvecht). Helaas, ik ren het perron op en de deuren van de Intercity sluiten en de trein vertrekt ... zonder mij.
Maar ik geef niet op, er stond nog een Intercity die via Amersfoort Centraal reed dus ik met deze trein mee en ik hoop dat ik dan alsnog de stoptrein naar Zwolle kan pakken.
En ik had het kunnen weten, we rijden Amersfoort Centraal binnen, de stoptrein naar Zwolle staat aan de andere zijde op hetzelfde perron, ik sta al bij de deur terwijl de trein langzaam tot stilstand komt en ... ik zie de deuren van mijn stoptrein sluiten en terwijl mijn deuren open gaan rijdt de stoptrein naar Zwolle weg!!
NNNEEEEEEEEEEEEE #>?>*&## trein.
Maar ik had mazzel want na 29 minuten en 58 seconden kwam de volgende stoptrein richting Zwolle. Gggrrr.
"Geachte meneer NS, wat zijn dit voor een ongelooflijke bagger aanlsuitingen?"
En onze regering vraagt zich af waarom niet meer mensen met de trein gaan?
Nou, ik heb wel een idee!

Nu had ik mezelf voorgenomen om me niet meer druk te maken over dit soort zaken in het leven. Ik heb hier geen invloed op, dus is het verspilde energie om me hierover druk te maken.
Twee dingen:

  • ik moet duidelijk meer oefenen, ik ben hier niet goed in!

  • ik had 's avonds kaarten voor een cabaret voorstelling van Arie & Sylvester dus ik had haast aangezien we tussendoor ook nog ergens moesten eten!

Al met al:

  • veel stress

  • redelijk wat gemopper

  • hollen, vliegen, rennen

  • en honger

Maar Marc en ik waren precies om 20.30 uur in de Schouwburg met een snelle hap achter de kiezen om te gaan kijken naar:


En het was precies wat we verwachten: we hebben een leuke avond gehad en we waren erg blij dat we niet op de eerste, tweede en derde rij zaten, haha.

Al met al, een leuke maar hele drukke dag!

2 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat een vreselijk gedoe met die treinen! Moeilijk hoor om je door zoiets niet te laten stressen.
Die Arie en Sylvester kende ik niet, maar ik heb even een stukje op Youtube gekeken, ze zijn wel grappig.
Dat Shadow painting is wel mooi hoor. Het lijkt wel een beetje op het werken met 'masking fluid' wat je met aquarel doet, alleen is dat spul veel dunner.

Anoniem zei

Hey meissie,

Wat een hectisch weekendje voor je!! hahah... Maar jullie hebben de show gezien en daar hebben jullie erg van genoten.

Veel liefs,

Lique