donderdag 29 november 2007

Leuk nieuws

Hoe wrang ook gezien mijn vorige bericht: ik heb leuk nieuws!! Marc en ik gaan eind februari op vakantie. Florida, Disney World, we komen er weer aan....
We hebben toch weer gekozen voor Florida omdat we wel wat beperkt zijn in de tijd die we weg kunnen op vakantie en we wel nog kans willen maken op een beetje mooi weer. De westkust had me ook weer geweldig geleken maar is nog verder vliegen.
Bovendien vond ik Disney World helemaal super en wil dat graag nogmaals bekijken.
Dit keer gaan we niet rondreizen maar hebben we een villa en auto gehuurd in de buurt van Disney en gaan we onze uitstapjes van daaruit plannen. (Ook wel lekker voor mijn rust)
Deze periode valt precies tussen mijn chemo en bestraling en omdat we er wel aan toe zijn hebben we besloten het 'gewoon' te doen.
En na het bericht van mijn collega van afgelopen maandag weten we het weer zeker: "We leven nu. Pluk de dag en geniet!"

Gisteren heb ik trouwens ook mijn eerste Taxol en Herceptin gehad en daar ben ik zonder kleerscheuren doorheen gekomen. Sterker nog, ik voel me prima.
Daar ben ik wel blij om want voor bij medicatie kan je flink allergisch zijn ondanks de premedicatie die je krijgt.
Het duurde gisteren wel allemaal lang. Het begon ook weer lekker: mijn port-a-cath zat wéér verstopt! Maar minder dan de vorige keer, dit keer werd het stolsel opgelost (of weggeblazen) tijdens het doorspuiten op de röntgen dus kon mijn port-a-cath gewoon gebruikt worden voor de kuur. De Herceptin is de eerste keer een dubbele dosis en wordt in anderhalf uur gegeven met daarna een uur rust en dan de Taxol die een uur inloopt.
Volgende keer loopt de Herceptin in een half uur en is de pauze tussen de Herceptin en Taxol maar een half uur (de tijd die de premedicatie nodig heeft om in te werken).
Ik zie er trouwens vandaag wel uit als een tomaat: ik krijg nogal rode wangen van de Dexamethason. Maar met de volgende kuur krijg ik maar de helft van de Dexa en als dat ook goed gaat kan de volgende kuur zonder Dexa.

Oh ja, op één van mijn vorige berichten heeft Lisette gereageerd en ik zou je graag een persoonlijk mailtje terug willen sturen. Als je dat goed vind zou je dan even op mijn andere site willen kijken (http://www.marc-mariska.nl/) daarop staat een link 'mailen met Mariska', als je daar je adres achter laat, mail ik je snel terug.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Maris,

Wat gaaf dat jullie op vakantie gaan!! Dat zal je vast even goed doen. Lekker de zon en warmte om je heen na alle ellende van de afgelopen tijd.

En wat heerlijk dat deze chemo je goed afgaat.

Dikke knuffel,

Lique

Anoniem zei

O wat een heerlijk vooruitzicht. Dit is echt zo iets waar je naar toe kan leven!! Tel de dagen en geniet!!

Petra zei

Nou dat is leuk!!!
Daar kan je heerlijk naar toe leven.

Annemiek zei

Leuk vooruitzicht! Gelijk heb je, pluk de dag.
Sterkte met het verlies van je collega hoor!