zaterdag 24 november 2007

Gefeliciteerd ikke!

Vanavond gaan Marc en ik uit eten om 'te vieren' dat we de helft van de chemo erop hebben zitten; 12 weken gehad en nog 12 te gaan.
Aanstaande woensdag gaan we weer en start de Taxol, ben heel benieuwd hoe ik daarop ga reageren. Volgens de oncoloog vinden de meeste patiënten de Taxol beter te verdragen dan de AC, dus ik hoop ook in deze groep te vallen.
Wat ik wel balen vind is dat nu een jaar lang een (minimaal) wekelijkse gang naar het ziekenhuis gaat beginnen! Ppff, iedere week die gang naar het ziekenhuis maken. Nu al geen zin meer....

Verder voel ik me prima, heb weer energie en ben erg druk met vanalles en nog wat. Gewoon lekker een beetje bezig blijven.

Oh ja, gisteren heb ik mezelf een prothese aan laten meten. Ze hadden heel veel op voorraad en na een prothese of 8 hadden we de juiste maat gevonden. Ik heb geen plak-prothese (ben nogal allergisch voor pleisters) dus dat leek me geen goed idee. Ik heb zo'n ding die je in een BH propt.
Maar ja, toen had ik dus wel nieuwe BH's nodig want:
  • ik een BH met brede bandjes van de prothese-mevrouw 'moest' voor een goede druk verdeling om oedeem te voorkomen
  • ik alleen beugel BH's heb en de prothese kan je beter niet in beugel BH's doen om kapot gaan van de prothese (kost 180 euro) te voorkomen
  • deze BH's een 'vakje' hebben voor de prothese en de prothese op mijn huid ook irritatie geeft
  • oh ja, de BH's moesten ook nog een brede sluiting aan de achterkant hebben voor een goede pasvorm ter voorkoming van oedeem

Oftewel, ik heb nog nooit zulke dure BH's (worden dan weer niet vergoed!) en zeker nog nooit zulke lelijke BH's gehad. Dat centrum verkoopt ze als 'lingerie', maar bij lingerie stel ik me iets anders voor dan deze enorme, saaie, grote, lelijke borst-verpakkende-dingen. En die mevrouw helemaal enthousiast: "Kijk, helemaal naadloos!"

En ik denken: "Ja? En? Het ziet er niet uit!!!"

Maar toegeven, vanavond kan ik met een stel prachtige borsten verpakt in kleren uit eten!!!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat die dingen er niet gewoon jong en sexy uit kunnen zien. Gelukkig zitten ze het grootste deel van de tijd onder de kleding en ziet lekker niemand het.
Veel plezier vanavond!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je knuffelborst. Er zijn wel leukere BHs hoor. Kijk maar eens op http://www.amoena.com/nl/Products/Lingerie/Style/ Kost ook een paar centen, maar dan heb je ook wat. Verder blijf ik speuren. Bij Livera schijnen ze in sommige filialen ook zakjes in gewone BHs te naaien. We geven zomaar niet op. We zijn te jong om geen leuke lingerie te willen dragen !!!

kastelke zei

Mariska, je hebt al weer een hele weg afgelegd! Goed dat je die helft even gaat vieren, mét nieuwe borsten!
En ook al ziet niemand je lingerie, voor jezelf is het toch ook wel eens leuk als je iets onderaan kan trekken dat je mooi vindt. Dus hopelijk ga je nog zo'n leuke modelletjes vinden die geschikt zijn!
Veel succes nog met de tweede helft.

Petra zei

Halverwege joh!!!
De helft zit er op.
Inderdaad dat ze daar niet een beetje met de tijd mee gaan met de BH's en duidelijk voor de praktische kant gaan.

Anoniem zei

Hey Meis,

Zoals ik hieronder al lees bij je reacties schijnen er toch wel mooie bh's te zijn. Dat hoop ik dan maar voor je, want zo'n jonge meid zoals jij die ook nog eens modebewust is, moet natuurlijk wel mooie lingerie kunnen kopen.

Suc6 morgen!!

XX

Lique

Anoniem zei

Beste Mariska,

Wat fijn om te lezen hoe iemand alle dingen rondom borstkanker beleeft. Vooral de emoties zijn zeer herkenbaar. Vooral het ontkennende aspect.
En ook bemoedigend om te lezen dat je het allemaal doorstaat, daar hoop ik ook enige moed aan te ontlenen.
Ik weet sinds afgelopen 24 oktober dat ik borstkanker heb (ik ben 35) en ik heb de operatie reeds achter de rug, maar de bestraling en de chemo (en ik mag ook voor de hormoonkuur)staan me nog te wachten.
Ik heb geen ''ervaringsdeskundige'' van mijn eigen leeftijd in mijn omgeving, dus vandaar dat het fijn is om jouw verhaal te lezen.
Zeker omdat ik ontzettend bang ben voor alle behandelingen die nog gaan komen (specifiek de chemo, ik krijg de TEC kuur).
Hou vol en heel veel sterkte!
Hou je taai!

Annemiek zei

Geweldig dat de helft er alweer op zit!

Anoniem zei

Hoi Mariska,

Dank je voor je berichtje op mijn log. Wat vreselijk, hé, jonge mensen die zomaar dood gaan. Ben er nog helemaal kapot van.
Meid, jij bent op de helft. En ja, die lingerie...ik ben regelmatig de saaie bh's aan het oppimpen, met kleine veranderingen heb je toch een leuk setje!
Sterkte!
Liefs,
Mandy