maandag 19 november 2007

Het oordeel

Nog even mijn oordeel over Jan Vayne: ik blijf bij mijn (voor)oordeel! Ik ben niet kapot van die man.
Hij speelt leuk piano maar heeft een hoog 'pingel-pingel-pingel-gehalte'. Hij is natuurlijk de improvisatie-koning maar soms is het origineel gewoon mooier.
Ook vond hij het ergens in het programma nodig om iemand uit het publiek belachelijk te maken en dat vind ik niet erg netjes, dat publiek zorgt namelijk wel voor zijn boterham.

Petra was geweldig maar dat wisten we al, hoewel ik het mooier vind wanneer ze eigen nummers zingt. Ze zong nu van alles en nog wat en er zaten wel mooie nummers tussen maar ze raakt me meer met haar eigen repertoire. Oftewel, ze zakdoekjes bleven netjes in de tas.
Dat was, denk ik, ook wel beter, want we zaten op de eerste rij, het zou wel gĂȘnant geweest zijn als ik daar hartverscheurend jankend gezeten zou hebben.
Er waren ook nog twee andere muzikanten bij en eentje daarvan vond ik ook helemaal geweldig: Christiaan van Hemert, een multi-intrumentalist. Wow, die avond speelde hij viool. bandoneon en gitaar en vooral op de viool vind ik hem ge-wel-dig. Echt een super-muzikant.

Verder geen nieuws onder het zonnetje (huh, welk zonnetje?), alles gaat zijn gangetje.
Paar kleine dingetjes:

  • ik heb 9 januari 2008 een afspraak op de familiare tumoren poli
  • aanstaande vrijdag een afspraak voor het aanmeten van een prothese (ik blijf dan denken aan een been, hoor!)
  • het AVL doet een wetenschappelijk onderzoek om te kijken of het slikken van bloeddrukverlagers de hartschade bij Herceptin doet verlagen. Ik was gevraagd om mee te doen aan deze studie maar ik word waarschijnlijk geĂ«xcludeerd omdat er geen ejectie fractie bij mij gedaan is voordat de chemo begon. De A van de AC-kuur kan ook hartschade geven dus er is geen goede uitgangswaarde. Mijn internist was de ejectie-fractie bij mij vergeten, ik heb hem pas na de tweede kuur gehad. Ze zouden overleggen of ik alsnog mee kon doen, maar de physisian assistente verwachtte van niet

1 opmerking:

Annemiek zei

Fijn om de nieuwtjes te lezen.
Leuk zo'n avondje uit. Je had het wel al goed ingeschat. Nee, iemand in het publiek voor de gek houden zou ik ook niet weg van zijn.
Groetjes!