dinsdag 16 oktober 2007

Jammer maar helaas...

Ik heb gisteren geen chemo gekregen, mijn neutrofielen waren te laag (0.82 voor de wijsneuzen onder ons). Ik krijg morgen opnieuw een kans, morgenmiddag gaan we weer naar het AVL om bloed af te nemen en hopelijk zijn ze dan wat gestegen en dan het alsnog.
Na de chemo ga ik in ieder geval wel met Neulasta beginnen om de aanmaak van witte bloedcellen een 'boost' te geven.

Ik heb gisteren wel de ejectie fractie laten doen: fluitje van een cent: één of ander nucleaire goedje via de port-a-cath en daarna 30 minuten liggen terwijl er foto's gemaakt worden.
Voor het ECG was geen tijd tussen bloedafname, ejectie fractie en bezoek oncoloog en daarna waren we te teleurgesteld om nog te blijven.

Verder was het gisteren niet mijn dag: ik stortte helemaal in toen ik het bed zag waarin ik moest gaan liggen voor de labafname. Ik wilde nog maar 1 ding: WEG!!
Ik was echt een beetje paniekerig. Heel vreemd want ik voel me nu weer prima en ook het idee dat ik morgen weer naar het AVL moet doet me niet zo veel.
Ik heb wel besloten 'professionele hulp' te gaan zoeken, ik wil namelijk niet dat de paniek de boventoon gaat voeren. Ik ken het een beetje dan de ziekenhuisopnames en ik moet reëel zijn, er gaan nog opnames en vele behandelingen volgen. Ik twijfel nog een beetje tussen maatschappelijk werk van het AVL of een haptonoom die de huisarts aanbevolen heeft.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een shit zeg dat je kuur niet doorging... Heb je je toch op ingesteld... Ik hoop dat ie morgen wel doorgaat. Mocht je nog vragen hebben over Neulasta, laat het me weten... P.s. Ik ben vandaag gefotografeerd door Michelle. Leuk hoor !!!

Annemiek zei

Ik hoop dat je nu druk bezig bent met witte bloedlichaampjes aan te maken! Balen dat de kuur niet door kon gaan, hopelijk morgen wel, zal voor je duimen.
Lijkt me goed om met iemand te praten over die gevoelens van paniek. Ik vraag me af of yoga of zoiets zou helpen.
****

Petra zei

Ook ik hoop dat het vandaag een stuk beter is verlopen in het ziekenhuis. Duim hier voor je!

Anoniem zei

Hey lieve Maris,

Wat balen dat de kuur niet door kon gaan. Ik hoop dat je nu meer "geluk" hebt gehad, want het kan maar zo snel mogelijk allemaal achter de rug zijn toch??

Dikke knuffel....

Lique