zondag 14 oktober 2007

Druk, druk, druk

Ach, wat ben ik afgelopen week druk geweest! Okay, het viel wel mee maar zeker drukker dan de afgelopen maanden en eerlijk gezegt kan ik het goed merken.

Maandag ben ik naar mijn werk geweest, heb voorzichtig een begin gemaakt met mijn eerste project maar ben vooral heel druk geweest met het bijkletsen met collega's. Er was nog een moment om erbij stil te staan dat twee collega's en ik 12,5 jaar bij het UMC in dienst waren.
We zijn goed verwend; een bos bloemen van de afdeling, bloemen van de Raad van Bestuur en Iris-cheques van de divisie.

Dinsdag stonden mijn schoonmoeder en ouders op de stoep om samen met Marc te gaan klussen. Ik heb getracht mee te helpen maar ik was meer van de koffie en iedereen aan het werk houden dan dat ik erg productief was.

Woensdag nog zo'n dagje met onze hulptroepen.
Maar ze hebben goed werk geleverd: de achtertuin (27 meter diep!!) is winterklaar gemaakt, er is weer veel geverfd, we hebben nieuwe regenpijpen gekregen en het balkon heeft een opknapbeurt gehad (nieuwe dakbedekking, mooie lijsten, nieuwe hek).

Donderdag is mijn pa nog een dag geweest en hij heeft toen samen met Marc de gevel gereinigd. De oude bewoners hadden er ooit een klimop tegen aan gezet, dus steen voor steen moest worden schoongeblazen met de stoomcleaner. Dat was een behoorlijke klus maar de gevel is prachtig geworden!!!

Vrijdag was Marc weer aan het werk en ik ... was gesloopt! Heb het heel rustig aan gedaan en heb uitgerust.

Zaterdag was zaterdag: boodschappen en rommelen en vandaag zijn mijn lieve pa en ma nog een dagje geweest om mij te helpen met schoonmaken. Marc heeft vandaag een dagje thuis gewerkt (moet morgen mee naar het ziekenhuis en het werk moet toch af!).
En zo is de week voorbij gevlogen.

Eerlijk gezegd zie ik erg op tegen morgen, ik weet inmiddels uit ervaring dat ik aankomende week weinig waard ben. Ik hoop dat het litteken een beetje goed door deze ronde chemo heen gaat komen want het is nog niet eens herstelt van de vorige keer. En ik hoop dat de misselijkheid een beetje meevalt.
Nou ja, we wachten wel af.
Er is zeker ook goed nieuws: ik ben op de helft van deze chemo en ik heb een kwart van de chemo in zijn totaal erop zitten. Now we're talkin'......

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mariska,

Persoonlijk ken ik je niet, maar ik ben een collega van je vader/ Nico.Je vader had mij/ons je weblog gegeven.
Ik heb je weblog met bewondering doorgelezen en zeker ook met veel herkenning...Heb zelf ook chemo achter de rug vandaar.
Het doet me dan ook goed te zien dat je zeker een gezonde vechtlust hebt en niet bij de pakken neer bent gaan zitten.
Ik wil je voor de komende tijd veel sterkte wensen en ik zal via je vader op de hoogte blijven, en natuurlijk ook via je site die ik regelmatig zal bezoeken.
Uit ervaring weet ik dat je nog een pittige tijd voor de boeg hebt, maar blijf vooral positief.

Sterkte Gitte van der Linden

Anoniem zei

Ha Mariska, goed teken dat je zo lekker bezig bent. Natuurlijk zie je tegen de volgende week op, maar nog even en dan zit er weer één op.
Hou vol meisje!!

Annemiek zei

Druk en toch leuk bezig geweest met al die mensen om je heen. Fijn dat te de troepen zo geholpen hebben met het huis in orde maken.
Tegen de tijd dat ik je blog nu lees zit de volgende ronde er waarschijnlijk alweer op. Heel veel sterkte met de week!

Anoniem zei

Hoi lieve Maris,

Heel veel sterkte de aankomende dagen.
Je doet het allemaal zo goed. Kijk wat dat betreft echt tegen je op. Die positiviteit en het doorzettingsvermogen!! Top hoor.

Dikke X,

Lique