woensdag 12 december 2007

Een kwart v/d Taxol zit erop!!

Ja, vandaag mocht mijn derde gift Taxol/Herceptin doorgaan. Mijn labwaarden waren weer gezakt: mijn Hb begint een beetje jammerlijke vormen aan te nemen en dat in combinatie met mijn neiging tot flauwvallen zorgt ervoor dat ik tegen een bloedtransfusie aanzit. Maar vandaag nog even niet! Het idee van een bloedtransfusie staat me niet echt aan. Ik ben zo'n ongelooflijke doos maar vind het eigenlijk een beetje vies!
Ik heb als verpleegkundige zoveel transfusies geven en ben zelf bloeddonor geweest, maar nu ik eventueel 'moet ontvangen' ga ik ineens liggen miepen. Ik blijf mezelf verbazen.
Mijn leuco's waren nog net goed genoeg maar er zit geen ruimte tot zakken meer in dus ik kijk met angst en beven uit naar volgende week. Maar ja, geen zorgen voor de dag van morgen.

Vrijdag moet ik trouwens weer naar het AVL, ik ben af en toe een beetje kortademig (misschien moet ik gewoon niet zeuren en die bloedtransfusie accepteren want anemie kan ook kortademigheid geven!).
Maar de AC kuren en de Herceptin kunnen ook hartfalen geven en daarvan word je ook kortademig dus dat moet uitgesloten worden. Pppfff, dan toch maar liever kortademigheid van de anemie want als ik moet stoppen met de Herceptin is dat niet best!
Dus ik moet vrijdag mijn ejectie fractie herhalen.
Ook is er vandaag een longfoto gemaakt (uitslag niet bekend) om te checken of ik niet stiekem een ontsteking heb zitten, ook omdat ik geregeld koorts gehad heb.
Er is trouwens wel geluisterd naar hart en longen vandaag en dat klonk allemaal prima, dus dat is hoopgevend, maar we willen zekerheid.

Afgelopen maandag heb ik gewerkt en het was best even emotioneel om weer een wit pak aan te trekken. Toen was ik ineens weer de verpleegkundige en niet de patiënte.
Heb er overigens wel van genoten, heb niet direct voor patiëntjes gezorgd maar eerst een beetje wennen, bijgelezen en collega's ondersteund. Volgende week mijn eigen patiëntje om voor te zorgen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Maris,

Wat een gedoe allemaal. Ik hoop maar dat je waardes weer goed komen en dat je gewoon door kunt gaan met je kuur.

Wat fijn dat het je gelukt is te werken in je witte pakkie en logisch dat het een beetje emotioneel was.

Ik waardeer het nog steeds hoe jij met alles omgaat.

Toppie gewoon.

Dikke knuffel,

Lique