donderdag 20 december 2007

Een derde van de Taxol zit erop!

Ook gisteren mocht de kuur weer doorgaan!
Eerst een gesprek met de oncoloog. Ik wist al vanaf vrijdag dat mijn ejectie fractie behoorlijk gekelderd was dus ik vond het wel spannend of ik de Herceptin zou krijgen en / of wat het verdere beleid zou worden.
Nou, de Herceptin mag doorgaan voor twee weken en dan word 31 December de ejectie fractie herhaald en kijken we dan verder.

Mijn bloedwaarden waren gestegen, zelf mijn Hb was ietsjes gestegen maar ik heb mezelf voorgenomen als het volgende week nog onder de 6 is dat ik dan toch serieus moet nadenken over een transfusie. Ik heb ook de optie van Epo besproken maar volgens de oncoloog duurt dat vrij lang voor het werkt en zijn mijn waarden nu eigenlijk al te laag om er echt zoden mee aan de dijk te zetten. Gewoon twee zakken bloed dus en dan zou ik het uit moeten kunnen zingen tot het einde van de chemo.
Ik wilde ook iets (Neupogen) voor mijn leuko's maar die waren ruim een punt gestegen net als mijn granulo's dus ook dat ging mooi niet door.

Na de kuur hebben mijn ouders mij weer naar huis gebracht en hebben ze Marc en mij getrakteerd op een etentje. Gewoon omdat we er zin in hadden maar ook een beetje omdat we gisteren twee jaar getrouwd waren. Lief, hè?

Ooooohhhh, afgelopen maandag had ik ook nog iets leuks!! De collega's van mijn unit hadden als een verrassing voor mij een High Tea georganiseerd. VERRASSING!
Was echt heel gezellig en er waren heel veel collega's en allemaal lekkere hapjes.....
Dit soort momenten zijn zo bijzonder en daar geniet ik dubbel en dwars van.
Bedankt lieve collega's, jullie zijn geweldig!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Mariska, even 'n hart onder de riem vanuit de Randstad! Ik denk aan je, en meid wat een mooie berichten plaats je en wat ben je open en eerlijk - naar 'ons' (je lezers) toe maar vooral ook naar jezelf! Hier&nu zijn en leven, schrijf je vaak - zó waar. Fantastisch dat je dat handen en voeten kunt geven, al verschijnt er soms een traan of een fikse stoot frustratie. Maar daar priemt altijd een zonnestraaltje op de achtergrond bij jou...ik wens voor jou dat je dat vasthoudt.

Warme knusse kerstdagen gewenst en een op-naar-gezondheid-2008!!!
Heel veel liefs,
Kersti

Anoniem zei

Hey meissie,

Alweer twee jaar getrouwd lees ik. Tjee.. wat vliegt de tijd.

Ik hoop dat je weinig last hebt gehad van je laatste kuur.

Geniet saampies maar van de kerst. Jullie kunnen lekker samen zijn.
En 2008 moet jou gewoon heel veel gezondheid brengen. Ik sta er op!!!

Dikke knuffel,

Lique

Anoniem zei

Wat laat, maar niet minder gemeend. Van harte gefeliciteerd nog met jullie 2-jarig huwelijk. Ik wil je hele prettige kerstdagen wensen en een goed begin van 2008.