woensdag 25 juli 2007

Even tot 10 tellen....

Vrijdag hadden ze toegezegd dat ik maandag gebeld zou worden over de oestrogeen- en MRI uitslagen. Maar helaas, de hele dag niets gehoord.

Eerlijk gezegd, heb ik nu al genoeg van dat hele ziekenhuis met hun valse beloftes.
Dinsdag dus maar even zelf gebeld en de mevrouw van onco-poli wist me te vertellen dat ze net in de computer gekeken had maar er helaas nog niets bekend was.
Ze zou het gaan uitzoeken en mij er 's middags nog over terug bellen. Ben benieuwd...

Maar toegeven, ze belde 's middags terug. De oestrogeen preceptoren zijn nog steeds niet bekend en de MRI is helemaal een verhaal apart.
Volgens haar waren ze gisteren (maandag dus) achter de uitslagen aan gegaan en zou mijn MRI maandag bekeken worden / zijn door de radioloog.
Maar de uitslagen zijn niet verslagen en stonden dus niet in de computer. En helaas was dokter Hutsefruts de enige dokter in het hele UMC Utrecht die MRI's beoordeeld en verslaat en dokter Hutsefruts was vrij vandaag (dinsdag, dus). De andere artsen zijn op vakantie!!
Wie maakt deze planning??

Okay, 1, 2, 3, 4, 5, 6 ....
Gedachten die op zo'n moment door mijn hoofd schieten:
  • waarom moest ik donderdag met spoed komen opdraven voor een MRI als hij vervolgens dagen lang blijft liggen
  • de MRI moest mede gemaakt worden om in te schatten of de geplande operatie een reeĆ«le optie was, zodat er eventueel nog tijd was om mij voor te bereiden op een grotere operatie. Heb nu dus nog geen uitslag en word morgen eind van ochtend geopereerd en zit de rest van de ochtend in de voorbereidingen voor de schildwachtprocedure
  • het is niet te hopen dat de radioloog (leuk woord, trouwens, radio-loog, hoop dat ze vanaf nu de waarheid gaan vertellen en ophouden met valse beloften) ziek wordt, een ongeluk krijgt of een andere reden bedenkt waarom hij / zij vandaag niet zou kunnen werken anders is mijn MRI niet eens beoordeeld voor de operatie
  • ik word gek van het alles zelf in de gaten moeten houden! Daar heb ik eigenlijk geen energie voor. Als ze dit niet eens voor elkaar krijgen en zich niet realiseren dat dit heel belangrijk is voor mij, gaat het dan straks wel lukken om de juiste plek te bestralen en de juiste chemo aan te hangen? Dit gaat over MIJN leven.

Dus ja, op het moment ben ik boos op en erg teleurgesteld in het UMC Utrecht en vraag ik me zelfs af of ik daar wil blijven voor mijn behandeling...

Ik had Marc gisteren middag nog een mail gestuurd over deze gang van zaken en kreeg het volgende van hem terug:

7000 full-timers
1100 bedden
276 teamleiders
55 afdelingshoofden
12 divisie-leiders
12 man in de raad van bestuur
En dan 1 iemand die MRI’s kan beoordelen en weet je wat, die is vrij vandaag……..

Leuke mop voor in de kantine, maar dit is toch geen werkelijkheid??

Deze getallen zijn natuurlijk volledig fictief maar liggen dus waarschijnlijk dichter bij de waarheid dan je kan vermoeden.

1 opmerking:

Petra zei

Och inderdaad om zo boos om te worden. Net wat je zegt het gaat om jouw leven en zit in spanning te wachten op uitslagen en iemand anders neemt gewoon een dagje vrij?
Gelukkig heb je nu wel de uitslag inmiddels en valt de uitslag mee.
Ik wens je heel veel sterkte toe voor de operatie!!