zondag 29 maart 2009

We zijn 'te water'!

Gisteren zijn we in de stromende regen naar Stavoren gereden om alvast wat spullen af te leveren voor onze boot. Anker, ankerketting, stootwillen, het grote en zware spul, zeg maar.
We kwamen daar aan en wij rondkijken maar we konden haar niet vinden! Waar is ze? Waar is onze boot? In de werkplaats, misschien?
En ineens zag Marc haar liggen, in het water!
Dat klinkt natuurlijk best logisch, een boot die in het water ligt maar wij hadden onze Eagle alleen nog maar in de showroom gezien dus dit was voor ons ... verrassend.
Nu was ze ook pas vrijdag het water in gegaan. Super om te zien, hoewel de boot gelijk veel kleiner aanvoelt.
Ondanks de stromende regen stonden we te glimmen van trots. Nog even rondgekeken op de boot en ze zijn met de laatste loodjes bezig zodat ze dinsdag over een week opgeleverd kan worden.
Weet je wat trouwens nog best lastig is? Op een boot stappen die in het water ligt! Dat is andere koek dan wanneer ze lekker hoog en droog in de showroom staat en je vanaf een steiger er zo op kan stappen. Wat ben ik toch een held, hopelijk ga ik zee-benen kweken!
Ik ga in ieder geval mijn best doen want het weekend na de Pasen ga ik op zeilcursus.














3 opmerkingen:

Car zei

Alle rede om te glimmen.
Behouden vaart zullen we maar zeggen. Het genieten kan beginnen.

Annemiek zei

Geweldig zeg! Veel vaarplezier straks!

Petra zei

Wat een pracht boot!!!
Dat wordt een heerlijke zomer!
Veel plezier op de zeil cursus.