maandag 8 november 2010

Pieken en dalen

Afgelopen twee weken waren met ups & downs!
Ik ben twee weken geleden naar de poli Werk & Borstkanker geweest van het AVL omdat ik maar niet volledig (34 uur in mijn geval) aan het werk kom.
Ik ben sinds juli voor 1 dag per week ziek en ook nu kom ik maar moeizaam op gang.
Er is een dienst die mij nekt.... Maar dezelfde dienst doe ik ook graag....
Nachtdienst! Ik werk ze veel en graag, ik slaap prima voor, tijdens en na de nachtdienst maar ik ben zo moe als ik uit de nachtdienst kom. En niet een dagje maar dagen.
Energie-vretend en is dat het waard? Verstandelijk gezien niet maar gevoelsmatig voelt het als falen. Toegeven dat ik niets niet kan.
Ppff, maar na het bezoek aan de poli heb ik besloten mijn 'nederlaag' te nemen (is dan toch ook weer een overwinning, toch?) en te stoppen met nachten.
Verstandig (eugh, verstandig!!) maar ook verdrietig.
Dezelfde week kwam ook het nieuws over mijn lotgenootje. De sluipmoordenaar heeft zijn kop weer opgestoken en wederom een prachtig mens getroffen. Ongelooflijke klote kanker!
Op mijn werk nam ik veel hooi op mijn vork en ondanks dat mijn collega's getracht hebben mij te sparen was ik toch eigenwijs.
Ik heb, denk ik, vind ik, goed werk afgeleverd maar het was emotioneel heel zwaar.

Maar er waren ook leuke dingen, hoor!
Uit eten met vrienden.
Heerlijk avondje bij vrienden doorgebracht; lekker kletsen, heerlijk eten en drinken tot in de late uurtjes.
Quality time met Marc.
En niet te vergeten, een super leuke dag bij Studio Bellezza voor een haar- en make up workshop.
Leuke visagiste, veel geleerd, leuke groepsgenootjes, mooie materialen om mee te werken. Superdag!
Echt een aanrader.
(Ik heb geboekt via vakantieveilingen.nl, scheelde aan aardig moppie geld)

Maar daarna de rekening voor alle emoties, slaapgebrek en zorgen.
Een blaasontsteking met een heftig randje; koorts, buikpijn, pijn in flanken, 'scheermesjes plassen', en zo moe.
In de loop van vorige week opgeknapt en weer aan het werk gegaan. Am I ever gonna learn?
Dus weer opnieuw ziek geworden met hoge koorts.
En nu? Echt herstellende.

1 opmerking:

Anoniem zei

als lotgenote en collega op de neo hoop ik ook weer mijn voor keurs dienst te doen als ik weer beter ben.
Kan me niet voorstellen dat ik dag diensten zou moeten doen brrrr
Geef mij de nachten maar..........

Henny