zondag 14 november 2010

Negeren of opereren

Afgelopen maandag ben ik op controle geweest bij de plastisch chirurg omdat mijn linker borst er wat bijzonder uitziet. Bij de controle van afgelopen januari zei hij dat hij dacht dat zich kapsel vormde in mijn borst maar dat bleek nu toch niet het geval.
Mijn linker prothese zit 'gewoon' een kwartslag gedraaid!
Dus......
Twee opties: negeren of opereren.
Nu erger ik me er behoorlijk aan (anders was ik ook niet terug gegaan naar de chirurg), ik heb me na de amputatie laten opereren om weer dubbelborstig en enigzins symmetrisch door het leven te gaan.
Maar nogmaals opereren is ook geen aantrekkelijke optie met alle risico's: infectie, lymfoedeem, enz.
Ppff, maar ik heb toch besloten me te laten opereren.
Ben met 6 -8 weken aan de beurt.
Oh ja, de plastisch chirurg had dit nog nooit meegenaakt en achtte de kans op herhaling van dit scenario bijzonder klein.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Mariska,
Ik zou je willen vragen of het mogelijk is om op jou web-log een oproep te plaatsen voor mensen met een ongeneeslijke ziekte, om mee te werken aan een kort schriftelijk onderzoek.
Dit onderzoek wordt gehouden in samenwerking met SIRE, Stichting Ideƫle Reclame. SIRE is van plan om te komen met een nieuwe campagne, die het leven van mensen met een dergelijke ziekte wil veraangenamen.
De antwoorden op de vragen worden vertrouwelijk behandeld en anoniem gerapporteerd.
De link naar het onderzoek is: http://dc01.synovate.nl/9295101EXT/start.cfm
Met vriendelijke groeten,
Bas Verheijen
Lid van het SIRE bestuur

Annemiek zei

Wat rot, alweer een operatie! Hopelijk is het maar een kleine operatie, voor zover zoiets bestaat.