zondag 29 juni 2008

29 juni 2007

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik het knobbeltje in mijn borst ontdekte.
Daarover schreef ik vorig jaar het volgende:
Vrijdag 29 juni 2007. Vlak voor het slapen gaan voel ik een knobbeltje in mijn borst. Geschrokken door deze ontdekking ga ik even naar de badkamer om goed te voelen. Het zit er echt! Ik laat Marc voelen, hij voelt het ook. Maar ja, ik ben 31 jaar, we hebben geen borstkanker (of andere vorm in de familie) dus het zal wel niets zijn. Toch? Maar het voelt niet okay.... Dit ben niet ik, dit hoort niet bij mij.... Maandag toch maar even naar de huisarts.

Vandaag is het 29 juni 2008 en het is me een jaar geweest. Een jaar waarin ik, volgens mij, alle emoties langs heb zien komen. Van diep diep diep verdriet, woede en angst tot momenten van super geluk en tevredenheid! Ben ik ongelukkig geweest het afgelopen jaar? Nee, eigenlijk niet! Ik heb zo mijn momenten gekend maar ongelukkig ben ik niet geweest. Gelukkig maar want het leven is te kort om ongelukkig te zijn.

Gisteravond was ik wel even heel verdrietig, vorig jaar rond deze tijd was ik zieker dan nu alleen wist het nog niet. En de illusie dat gezondheid heel vanzelfsprekend is ervaar ik als een groot gemis! Vandaar mijn tranen....

Mijn toekomst zie ik zonnig en vol enthousiasme voor me liggen! Ik ben er klaar voor!!

4 opmerkingen:

marian zei

Hoi Mariaska, even kijken of het werkt.

marian zei

Hallo Mariska,
Vervolg op mijn eerste bericht.
Ik volg je site al een poosje en wil even reageren op de klachten die je nu hebt. Voor mij heel herkenbaar.
Heb hetzelfde traject doorlopen als
waar jij nu mee bezig bent. Afgelopen januari (7 mnd. na mijn laatste herceptin) waren de artsen ervan overtuigd dat ik een uitzaaing in mijn long had; een verdrietige 3 weken, maar na 2 bronchoscopien, waarvan een een speciale, bleek dat ik een schimmelinfectie had. Hoera! Hoe blij kun je zijn met een schimmelinfectie!. Mijn leven voor de tweede keer terug.
Ik wil je geen valse hoop geven, maar opper de mogelijkheid bij de longarts.
Je mag me altijd bellen, 0228-542784 (tot 00.00 uur) of mailen.
Liefs en sterkte,
Marian

Annemiek zei

Wat een jaar is het geweest. Inderdaad, gezond zijn is maar relatief, dat hamertje kan altijd neerkomen.
Op naar een beter jaar!

Anoniem zei

Mooi stukje, zou het zo zelf geschreven kunnen hebben!

liefs, Marloes