donderdag 5 juni 2008

Soul essentials

Ik loop hopeloos achter op mijn blog... Druk, druk, druk maar wel gelukkig.

Allereerst even melden dat mijn mammografie van gisteren prima was. En hoewel dit natuurlijk goed nieuws is, hecht ik er niet te veel waarde aan want mijn mammo van vorig jaar was ook 'prima', de tumor in mijn linkerborst was niet zichtbaar.
Maar 'so far so good'. De MRI uitslag volgt 16 juni.
Over de MRI gesproken, ik weet dat het tussen mijn oren zit maar wat een akelig onderzoek vind ik dat. Vreselijk om in zo'n buis te liggen! Vorig jaar ben ik in paniek geraakt en moest Marc bij mij komen zitten. Dit jaar had ik me voorbereid en gelijk hulptroepen meegenomen zodat ik niet alleen was. Maar toch sloeg de emotie toe, ik voelde het verdriet, angst en onmacht van vorig jaar...
Daarna een mammografie laten maken, de mevrouw was aardig maar verbaal ronduit onhandig. Ik stond daar met ontbloot bovenlijf vraagt de mevrouw of ik ooit eerder een mammografie had laten maken? Dat was nog tot daar aan toe maar vervolgens meldde ze dat ze graag wilde beginnen met de mammo van de linkerborst!!!!!
HALLO!!!! Misschien de volgende keer eerst even lezen wie je binnen krijgt en kijken met wie je praat? Van een geamputeerde borst kan je geen mammografie maken. Ggrr...
Volgens mij rust en een soort wet van Murphy op het UMC Utrecht en mij. Ik heb steeds rare dingen, bijzondere uitspraken, mislukte afspraken en allerlei andere zaken waar je als patiënt niet op zit te wachten.

Bij het wachten op uitslag van de mammografie (in de biopt ruimte) sloegen de herinneringen aan vorig jaar weer keihard toe. Groot verdriet om wat mij overkomen is maar ook trots en opluchting dat ik het grootste gedeelte achter me heb liggen aan behandelingen en vol goede moed naar de toekomst aan het kijken ben.

En dan nu even bijpraten.
Vorige week donderdag was "Viva la Donna" (
www.vivaladonna.nl). En in het kader daarvan hadden 6 (web)lotgenoten en ik afgesproken voor een gezellige verwendag bij Soul Essentials (www.soul-essentials.nl) in Almere.
Het was supergezellig en de behandelingen waren heerlijk! Ik had een voetzoolreflexmassage, Yogo-sessie, bubbelen in de jacuzzi en een rugmassage. Verder lekker eten, drinken en bijkletsen met de andere meiden.
's Avonds zijn we nog een hapje gaan eten en mijn conclusie: ik had een TOP-dag!

Echt, de mensen van Soul Essentials zijn schatten. Super dat ze hieraan meegewerkt hebben.

Verder heb ik de afgelopen dagen veel gewerkt en ik moet zeggen daar geniet ik zo van! Maar het was wel een beetje veel met alle andere afspraken die ik nog had staan.
Maar vandaag was een heerlijk 'ik ga niets doen'-dag.

Ik ben foto's gaan plakken (ik vind scrapbooken stom klinken maar dat is het eigenlijk wel) en ik heb geschilderd. Heerlijk ontspannen!
Ik ben dus niet naar mijn stress-reductie geweest vandaag maar heb wel stress gereduceerd door mezelf deze dag cadeau te doen.

Verder ben ik voor het eerst naar de kapper geweest sinds de chemo-toestanden. Mijn haar groeit wel maar op de ene plek harder dan de andere dus ik heb de vleugeltjes bij mijn oren en het gras in mijn nek weg laten halen. Oh ja, dat en de heerlijke hoofdmassage die er erbij kreeg van mijn lieve kapper!

Morgen weer Herceptin halen en daarna ga ik naar een vriendin. Zij vertrekt met een week of twee naar Amerika om daar te gaan wonen en werken. Ik ben heel blij voor haar maar ook een beetje verdrietig omdat zij weggaat maar ook omdat Marc en ik dat ook zo graag willen en onze plannen in die richting wat onzeker zijn.

En zaterdag weer lekker werken! Ik werk vanaf deze week 3 dagen per week en ben dus voor 24 uur beter gemeld.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat alvast de mammo goed is, nu de mri nog! Ja, vervelend is het hé om in die buis te liggen. Ik moet ook altijd huilen. En tja, die stressreductiecursus...pff...voor mij helpt schilderen en scrapbooking ook veel beter!!!! Doei, meid!

Anoniem zei

MRI panikeren mij ook. Hier in California hebben we ook Open MRIs, 100 keer gezelliger. Vraag eens of ze die daar ook hebben.
Take care and good luck!

Car zei

Wat een verhaal weer over dat UMC, dat mens of te wel hork moet zich toch achteraf ook erg ongemakkelijk gevoelt hebben.
Op naar een positief bericht op de 16e.

Anoniem zei

Hey meissie,

Druk, druk, druk, zoals je schreef. Ook wel weer een goed teken dat je langzamerhand weer je leventje op kunt pakken.
Fijn te horen dat je mammografie goed was, nu nog volgende week die MRI, maar daar kom je ook doorheen.
Ben nog steeds onwijs trots op je dat je dit allemaal al zo doorlopen hebt tot nu toe!!
Toppie hoor.

Dikke X,

Lique