dinsdag 8 april 2008

Opschepperij

Een beetje opscheppen is altijd leuk maar wat ik nooit heb begrepen en waar ik nu door word omringd: opscheppen over de ziekte die je hebt. Iedere keer in een wachtkamer, op de dagbehandeling of gewoon in het restaurant van het ziekenhuis. Overal zitten mensen die graag met je willen meten of hun niet misschien net wat zieker zijn dan jij....
"Oh, heb jij maar 5 chemokuren? Ik heb er 12!" Nou meid, gefeliciteerd!!
Er zat er afgelopen week bij de bestraling zelfs eentje op te scheppen dat ze een jaar lang een 'infuus-chemo' kreeg! Dus alle andere vrouwen in de wachtkamer helemaal onder de indruk.
Tja, als je Herceptin ook wil mee laten tellen als chemo heb je niet zo goed opgelet bij de voorlichting die je gekregen hebt...
Natuurlijk zijn niet alle mensen in het ziekenhuis zo, maar ik ben blij als ik bij de bestraling zo door kan lopen naar de kleedkamer.

Verder heb ik nu 11 bestralingen gehad en ik vind het geen feestje! Het rijden naar Amsterdam begint me behoorlijk de keel uit te hangen en ik heb pijn. Pijn en jeuk daar waar bestraald wordt.
Niet mijn huid maar eronder, vooral de jeuk is vreselijk want krabbelen helpt niet.
Verder begint om arm zwaar te worden en begin ik wat oedeem te krijgen.
Maar ja, jammer dan, gewoon doorgaan...
Oh ja, vanochtend vroegen ze of ik misschien een muziekje wilde tijdens de bestraling, ter afleiding. Dat leek me wel gezellig, maar de muziekkeuze was nogal bijzonder: als eerste kreeg ik "Staying alive" van de BeeGees dat vond ik nog wel toepasselijk want daarvoor word ik per slot van rekening bestraald. Het tweede nummer was "Jesus he knows me" van Genesis, ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken...

2 opmerkingen:

Annemiek zei

Hm, wat een keuze van liedjes.
Bij dat Staying Alive zal ik voor altijd moeten denken aan onze reanimatie les (dat en "Another One Bites the Dust"), die hebben precies het tempo van hartmassage, en onze instructrice begon het tijdens de les te zingen.

Hang in there!

Anoniem zei

Lieve meid 'k heb een tijdje niet gereageerd maar denk wel regelmatig aan je - je bent STERK, ongelooflijk...

Er staan hier een paar mooie gele narcisjes uit te komen en opeens spotte ik vanmorgen een blauw druifje ertussen - een onverwachte kleine verrassing! Bij dezen opgedragen aan jou :-)

Ontzettend veel sterkte met de bestralingen...
Zonnestralen en energie toegewenst vanuit 't westen des lands!

Veel liefs,
Kersti