zondag 27 januari 2008

Laatste nieuwtjes

Vrijdag had ik een afspraak op de Lymf Oedeem Poli (LOP) van het AVL en hoewel ze wel zagen wat ik bedoelde met wat meer vocht in arm en oksel vonden ze het absoluut binnen de norm vallen. Nou, da's goed om te horen.
Ik heb besproken of ik nog bijzondere of speciale maatregelen moet treffen voor de vakantie naar Florida. Ze hebben wat extra oefeningen meegegeven en een Tubi-grip. Het aanmeten van een arm-kous ging ze nog wat ver omdat ik geen oedeem heb op dit moment en een Tubi-grip zou ondersteuning geven mochten er tijdens de vlucht of de andere weersomstandigheden problemen ontstaan.

Inmiddels weet ik ook wanneer de periode van de radiotherapie is: 17 maart de CT scan voor plaats bepaling en aftekenen en dinsdag 25 maart start de RT (radiotherapie / bestraling).
Ik ben 24 april jarig en hoopte vanaf het moment van het starten van de behandelingen dat ik 'klaar' zou zijn voor mijn 32ste verjaardag, dus ik tellen nu ik de startdatum weet en ....
Helaas, 28 april is mijn laatste dag. Die stomme feestdagen ook altijd tussendoor!! (Door Goede Vrijdag en Pasen begin ik een paar dagen later.)
Maar ja, ik probeer geen energie meer te steken in dingen die ik toch niet kan veranderen dus ik probeer het los te laten maar om één of andere reden was dit belangrijk voor mij.

Morgen weer een ejectie fractie, ben benieuwd of ik weer even door mag met de Herceptin.
We keep our fingers crossed! Woensdag hoor ik de uitslag.

5 opmerkingen:

Car zei

Direct even gegoogled op Tubi-grip.
Succes morgen.

Anoniem zei

Ach die 4 dagen later kan ook nog wel weer erbij. Ik snap dat je er van baalt, maar gelijk heb je. Je kunt er niets aan veranderen dus maak je er niet druk om!!!
Sterkte weer van de week....

Anoniem zei

Het einde van de chemo komt in zicht. Da's al een hele overwinning.

Nog even en je gaat ook lekker naar Amerika.

Suc6 morgen, zal aan je denken.

XX

Annemiek zei

Hey, dan wordt je toch weer gewoon 30 :) Kan me wel voorstellen dat je baalt hoor.
Florida komt al wat dichterbij :)

Anoniem zei

Ha meid,
Hoe is het?
Ik snap dat je baalt van die datum. Destijds kreeg ik een 6e chemokuur erbij en moest zodoende na mijn 40e verjaardag ook nog een kuur doen. Dat voelde ook niet lekker, maar na een week was het gevoel gezakt en ging ik vooral voor mijn feestje! Dat was ook een succes. Ga je maar lekker richten op die verjaardag en je vakantie!
Mocht je door voor de herceptin?
Liefs, Diana