zaterdag 17 april 2010

Ppff, nachtdienst

Ik wil even beginnen met de mededeling dat ik in de nachtdienst zit en dat ik het zwaar heb....
Het is pas kwart voor drie en ik wil slapen.
Maar ja, pech!

Mijn onderzoeksuitslagen naar aanleiding van het Herceptin onderzoek waren goed; de pompfunctie van mijn linkerhartkamer is weer zoals voor het starten met de Herceptin.
En daar was ik zelf wel blij mee, mijn pompfunctie was tijdens de Herceptin behoorlijk gedaald, zelfs tot een waarde waarmee ik geen Herceptin meer mocht krijgen.
Mijn bloedwaarden en ECG waren ook prima.

Het nagesprek met over mijn opa was met de chirurg die hem geopereerd heeft en hij heeft ons verhaal aangehoord en leek zich wel betrokken te voelen bij ons verhaal. Zoals heel veel zaken was hier ook een hoop terug te leiden op communicatie en de vele lijnen binnen het ziekenhuis.
Hij gaf toe dat de informatie vooraf gaande aan de operatie te beperkt en zeker niet volledig geweest is. (De cardioloog van het ene ziekenhuis heeft de voorlichting gedaan de chirurg van het andere ziekenhuis geopereerd)
De operatie zelf is wel goed verlopen maar mijn opa heeft een longontsteking gekregen, daarop een bloedvergiftiging gekregen en vervolgens zijn een aantal organen ermee opgehouden.
Zelf hadden we dat vermoeden natuurlijk ook maar op de IC is dat nooit uitgesproken.
Conclusie; ik heb me gehoord gevoeld tijdens het gesprek en ik hoop van harte dat de patiƫnten na ons betere voorlichting krijgen.

Maar nu is nog steeds de miscommunicatie met de IC niet besproken.
Voorafgaande aan het gesprek van afgelopen donderdag heb ik wel een brief geschreven; om alles goed op een rijtje te zetten en ook om evt. achter te laten.
Nu heb ik de brief niet achtergelaten omdat sommige zaken absoluut verhelderd zijn maar ik ga de brief wel bewerken zodat ik die alsnog kan versturen.
En daarmee ga ik het ook proberen af te sluiten; gedane zaken nemen geen keer maar dan heb ik wel mijn feedback geven en dan is de keus aan het ziekenhuis/lezers of ze er iets mee doen.

Hey, tijd om een kind te gaan verzorgen!

Geen opmerkingen: