zondag 31 januari 2010

Lekker weekje

We hebben een gezellige maar drukke week achter de rug.
Dinsdag zijn Marc en ik naar Boot Dusseldorf geweest; de grootste watersportbeurs van Europa.
Marc was daar vorig jaar al geweest, maar ik was toen net geopereerd dus ben thuis gebleven. Dus ik had mijn première afgelopen dinsdag en groot vond ik het zeker; 17 hallen vol met boten, accessoires, vakanties, kleding, duikspullen enz.
Ik vond het er wel super rustig, voor ons wel lekker want nu konden we overal rustig kijken.
En we zijn vooral uitgebreid bij alle zeiljachten gaan kijken; gewoon lekker kijken naar boten en vooral vergelijken met onze eigen boot.
Onze boot ligt overigens al bijna 3 maanden in Stavoren voor reparatie. Er moet een kitrand uit en opnieuw afgekit worden maar het weer werkt niet mee; eerst was het te nat, nu is het te koud en ligt de boot ingevroren. Ze komt vast van het voorjaar wel weer terug.
Gelukkig was Beneteau er ook met diverse modellen waaronder de 37, dus we konden daar even kijken hoe onze boot er -ook al weer- uit zag.
Maar wat een boten liggen er, de mooiste boot vond ik een Najad zeiljacht, we kunnen hier echt niet meer spreken van een boot.

Voor een slordige 1,3 miljoen euro (WOW!!!) mag je hem meenemen.
Maar het was wel erg leuk om even binnen te kunnen kijken op zo'n enorm en enorm luxe jacht.
Volledig bepakt en bezakt met boekjes, folder en catalogi zijn we naar huis gegaan.

En andere gezellige high-light van de afgelopen week was een etentje met vrienden gisteren; we zijn met twee andere stelletjes uit eten geweest en vooral de mannen van mijn vriendinnen had ik een tijd niet meer gezien dus lekker gekletst, hapje, drankje, lachen....
Helemaal gezellig.

En verder lekker gewerkt, het was wel rustig op het werk dus lekker de aandacht aan ouders en kids kunnen geven en vooral ook veel lol gehad met collega's.

Vandaag zouden we eigenlijk naar Duitsland gaan want .... morgen over 5 weken gaan we op vakantie. Hoe bedoel je, ik ben aan het aftellen?!?
En omdat we samen met Marc zijn ouders gaan, zouden we even langs gaan om vast wat plannetjes te maken en afspraken te maken maar gezien de hoeveelheid sneeuw hebben we dit even een weekje uitgesteld. Nu staat dat voor volgende week zondag op de agenda.
En vandaag? Doen we het rustig aan; Marc is nu nog even een paar uurtjes aan het werk, daarna gaan we sporten en ik heb zojuist een wijntje koud gezet voor eind van de middag.
Life's good!

Vergeet ik toch helemaal te vermelden dat Marc gisteren ook nog een weercursus voor watersporters gevolgd heeft bij Meteo Consult. Dus heb je vragen over hoge of lage drukgebieden, wind, weerkaarten of isobaren dan weet Marc waarschijnlijk het antwoord. Maar nu even serieus, op zee maar ook op het IJsselmeer kan het juist interpreteren van weerkaarten essentieel zijn voor een goede, veilige en gezellige overtocht. De cursus heeft ook nog een deel twee en die staat nu op zijn verlanglijstje.

Geen opmerkingen: