woensdag 20 januari 2010

Dermatografie

Even tijd voor een medische update:
- ik ben vorige week bij de algemeen chirurg geweest voor controle van de rechter (niet-zieke maar wel preventief geamputeerde en gereconstrueerde) kant. En de chirurg was erg tevreden over het resultaat. En ikzelf trouwens ook. Ook hebben we maar gelijk een half jaarlijkse check gedaan en ik ben weer goed gekeurd voor een half jaar
- gisteren was de controle bij de plastisch chirurg drie maanden na de operatie. En over die kant zijn we redelijk tevreden. In de kleren e.d. ziet het er super uit maar bloot is er toch wel een verschil tussen beide borsten. De linker zijde is wat minder vol en meer afgeplat, volgens de chirurg, komt dat omdat die zijde bestraald geweest is en daar waarschijnlijk kapselvorming zit.
We zouden dit door middels van nog een operatie kunnen gaan bekijken en het kapsel verwijderen maar daar moet ik niet aan denken! Ik vind het (voorlopig?) wel prima zo
- en dan is er nog een issue van tepels. Altijd gezellig om het over te hebben. Om een lang verhaal kort te maken; deze gaan we tatoeƫren (dermatografie is de officiƫle naam, wat zo iets betekent als medische tatoeage). Dat gebeurd in drie etappes: eerst de ene zijde, vier weken later de andere zijde en vier weken later beide kanten bijwerken.
Voor mij start dit in april.
Ik moet mij er nog verder in verdiepen maar het lijkt me een redelijk pijnlijke aangelegenheid (vooral links!).
Als jullie tips, wijsheden of andere raad hebben dan hoor ik het graag.

En hier boven nog even twee artikelen over de ontwikkelingen

Geen opmerkingen: