maandag 17 augustus 2009

Clean Eagle

Vrijdag hebben Marc, mijn vader (en ik ook een klein beetje) de boot gesopt en in de was gezet.
Ze ligt momenteel in Stavoren bij Nautisch Kwartier zodat er wat reparatie en werkzaamheden plaats kunnen vinden. Ze staat daar momenteel op de kant dus daar hebben we gebruik gemaakt dat is toch makkelijker soppen dan wanneer ze in het water ligt.
Daar zijn wel wat foto's van maar die zal ik morgen even plaatsen want Marc heeft de camera vandaag mee.

Ook ben ik gisteren bij de huisarts geweest o.a. met mijn hondenverhaal en zijn advies is om te kijken naar hondenrassen waarvan bekend is dat ze niet tot nauwelijks allergieën geven. Met pillen zou je het redelijk onder controle krijgen maar ik ben fors allergisch (volgens de allergietest) en zou dus nooit een pilletje over kunnen slaan en het zou kunnen dat mijn allergie er na een paar jaar ineens doorheen breekt. We gaan er natuurlijk vanuit dat ons hondje een jaar of 15 oud zou worden en het lijkt me vreselijk om de hond alsnog na een paar jaar weg te moeten doen!
Dus ik speur nog even verder maar het hondje lijkt alleen maar verder weg te gaan dan dichterbij te komen...

Verder heb ik een dikke(re) en pijnlijke arm en ben ik moe! Heb ook zoveel gewerkt de afgelopen weken dat ik eigenlijk niet meer kan. Gisteren heb ik me dan ook eindelijk ziek gemeld vanwege mijn pijnlijke arm en ik geniet zo van de rust en het even niets hoeven te moeten doen.
Ik slaap vreselijk veel en voel nu pas echt hoe moe ik ben.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Maris,

Alles oke, hoop dat je een beetje kan rusten mm ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Remy attendeerde me nog op een honden ras entelebuger ofzo waarvan hij wist dat veel allergische mensen wel tegen kunnen.

Hou je taai liefs Angelique

Annemiek zei

Jammer van die beagle. Hopelijk vindt je een lief hondje waar je niet allergisch voor bent!

kastelke zei

Mariska, zelf ben ik ook heel allergisch voor honden(huid/haar). Dus ook ik ben zeer doelbewust op zoek gegaan naar een hond die er toch nog 'hond' uitzag, maar waar ik tegen kon. Wij hebben inmiddels bijna 5 jaar... een langharige hond! Namelijk een Polski Owczarek Nizinny (aka een 'ponneke' of een 'nizinny'). De lange haren die uitvallen waaien mooi samen op een hoopje, en lange haren kan je dus ook veel makkelijker met een stofzuiger of kleerborstel verwijderen.
Verder hebben zij een haarstructuur die redelijk weinig allergische reacties oproept.
Ik moet zeggen dat ik het wel voel als ik volop in het allergieseizoen haar zit te kammen. Dat doe ik dan om de 2 a 3 weken en dan ben ik daar een uur mee bezig, en op het einde begint mijn neus wel te kriebelen.
Veel succes nog met de zoektocht naar een hond!
Oh ja, ze zwemmen ook graag!

Elke (Kastelke van het Alles Amerika Forum)