zaterdag 15 augustus 2009

Beagle II

Ik ben maandag bij de fokker geweest en heb daar heerlijk geknuffeld en gespeeld met een aantal Beagles en dat was LEUK!
Wat een heerlijk stelletje uitgelaten, vrolijke, energieke honden heb ik daar gezien
Ik heb samen met de mevrouw buiten gezeten en na een uurtje ben ik weer naar huis gegaan en helaas .... ik ben wel allergisch voor dit ras!
Dikke ogen, piepende ademhaling, rode en gezwollen huidstriemen (daar waar ze gekrabbeld hadden) en een loopneus. Zo jammer.
Maar ik heb het nog niet opgegeven, ik ga maandag naar de huisarts om te bespreken of er iets aan te doen valt. Pillen, injecties, accupunctuur, alles is bespreekbaar dus als iemand suggesties heeft dan hou ik me van harte aanbevolen!


3 opmerkingen:

Sasja zei

Hi Mariska,
Wat een schatje op de foto, jammer van die allergie, ik hoop voor je dat er iets aan te doen is...

Bedankt, dat je een reactie hebt geschreven op m'n weblog. Ik moest er wel om lachen hoor, wat zijn er toch rare mensen op de wereld.

Af en toe lees ik een stukje van je verhaal (leven), erg indrukwekkend moet ik zeggen.

Groet, Sasja

Petra zei

Wat een scheetje!

Mijn man is ook enorm allergisch katten en voor veel hondenrassen. Maar.... wij hebben wel twee honden. De haren/huidschilfers van onze honden zijn anders dan bijv. die van een Ierse setters. Meer wollig dan fijn, zeg maar.Het probleem is hoe kom je daar achter. Het is wellicht verstandig inderdaad om met een fokker af te spreken zo als je nu hebt gedaan.

Annemiek zei

O van dat plaatje smelt mijn hart al helemaal. Maar wel goed dat je er nu achter komt in plaats van als je met zo'n schatje thuiskomt en hij weer weg zou moeten.
Ik had ook nooit gedacht dat een kortharige hond zoveel haren kon verliezen als die van ons doen. Ze zijn wel allebei verschillende; Bitz verhaart niet zoveel, heeft hardere haren en minder "dons" haartjes dan Kibbels.
Hopelijk is er iets te vinden voor de allergie, of anders een honderas waar je wel tegen kunt.