woensdag 5 augustus 2009

Beagle?

Al een jaartje of twee wil ik heel graag een hond(je).
Maar er zij nogal wat obstakels op de weg: een allergie, een fulltime baan (en Marc werkt helemaal veel) en een verschil van mening met Marc over wat wij eventueel als hond zouden willen.
Ik ben van de kleine hondjes, inmiddels door Marc omgetoverd tot 'pindakaas-terriërs' en van Marc zou het echt een grote hond mogen worden mochten we besluiten overstag te gaan maar dat wil ik niet.
Inmiddels hebben we overeenstemming weten te vinden in het ras Beagle; redelijk klein van formaat maar een groot karakter en geen lange en/of krulharen want daar is Marc 'allergisch' voor.
Maandag heb ik een afspraak bij een fokker die 5 augustus een nestje Beagles gekregen heeft om daar mijn neus door een Beagle te halen om te kijken wat er gebeurd.
Dit obstakel moet eerst genomen worden alvorens we verder kunnen gaan discussieren of wij überhaupt wel geschikt zijn als eigenaar van een Beagle... Want het is een leuk ras maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan om een Beagle gelukkig te maken en houden.
To be continued!

2 opmerkingen:

Car zei

En hoe is het nu ? Niesen en jeuk of nergens last van.
Ik ben hier thuis diegene die het tegen loopt te houden, puber en man zouden het wel leuk vinden.
Er komen alleen constant beren op het pad die me toch mar doen besluiten dat het verstandiger is om er niet aan te beginnen.
Bij jouw dacht ik ook meteen, hoe gaat dat op een zeilboot ?

Annemiek zei

Oooooh een beagle. Als je wat over beagles wil weten vraag maar hoor, als je even tijd hebt tenminste. Ik kan je horror verhalen vertellen en ik kan je lieve verhalen vertellen. Ze zijn schattiger dan schattig, lief en aanhankelijk. Ze moeten echt goed opgevoed worden, maar het blijven neuzen met 4 poten. Ik heb 1 blaffer en veelvraat die alles ervoor doet om haar buik te vullen, en 1 bangerik die wel heeeel graag achter de kippen aangaat. Misschien zijn er beagles die beter luisteren en niet alleen maar hun neus volgen en wegrennen, maar die van ons hebben dat gedeelte nog niet onder de knie. Ik ben gek op onze Kibbels en Bitz, maar als ik nog een keer een hond kies wordt het wat anders (maar dat zei ik vorige keer ook en kijk wat we hebben :)