maandag 5 januari 2009

Kleine terugblik

Ik 'zie' mezelf nog zitten, in de wachtkamer van de chirurg in het UMC Utrecht eind augustus 2007.

Ongeloof is het gevoel wat overheerst samen met een enorme dosis vechtlust. Ik heb borstkanker, ik ben 31 jaar en heb borstkanker. Vorige week zijn mijn linkerborst en okselklieren verwijderd. Ik vind het raar zonder linker borst. Maar als mijn linker arm amputeren mijn prognose zou verbeteren mogen ze die ook hebben, hoor!
Maar als ik onder de douche vandaan kom schrik ik van mijn spiegelbeeld en hoe zou ik er over twee weken uitzien als mijn lange haar eraf is vanwege de chemo?
En weet je wat heel raar aan voelt? Koud drinken! Ik voel het drinken nu echt zakken...
Bij de balie staat een mevrouw met de mammacare verpleegkundige te praten en ik kan ze letterlijk verstaan. Die mevrouw heeft een leuke korte kop haar en vertelt dat de volgende week haar borstreconstructie krijgt. Ppff, was ik maar alvast zover...

En nu is het voor mij zover. Donderdag staat mijn reconstructie gepland samen met een preventieve amputatie en reconstructie aan de rechter kant.
Hoe zou ik er over een paar maanden uitzien...

9 opmerkingen:

Car zei

Wat moet dit weer een verschrikkelijk spannende week voor je zijn. Hoe zal het worden ? Zoals jij verwacht en waarschijnlijk al menige keer over gedroomd heb ?
Heel veel sterkte bij het aftellen tot donderdag.

Anoniem zei

Spannend..... Leuk hoor. New Boobs for the girl..... Veel sterkte !!!

Anoniem zei

Ga veel aan je denken, donderdag!
Spannend en eng en hoopvol en iets om naar uit te kijken en toch ook weer niet,dubbel denk ik hè?
Meid: sterkte!
Kus, Daan

Anoniem zei

Hé Maris,

Je zult er weer prachtig uitzien straks. Zoals jij het wilt!!!!
Heel veel sterkte....

Anoniem zei

He Maris, heeeeel veel succes morgen met je OK. Spannend zeg. En ik las je terugblik en zag dat jij ook je koude drinken 'voelde' zakken... en ik maar denken dat het aan mij lag.... ha ha ! Nou meissie, toi toi toi en het wordt vast hartstikke mooi !
Dikke zoen, Marieke

Annemiek zei

Wauw! Sterkte hoor, & big hugs!

Anoniem zei

Lieve Mariska,

Heel veel sterkte met de operatie! Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Zal vast mooi worden...
Toi toi toi, meid

Anoniem zei

Enne...dat koude drinken, dat voel ik ook. Ik dacht ook dat het aan mij lag. Schijnt dus vaker voor te komen. Is niet uit te leggen.
Heb je PC in het ziekenhuis?
Kus

Anoniem zei

...please where can I buy a unicorn?