vrijdag 9 januari 2009

Even een up-date

Inmiddels ben ik weer een beetje opgeknapt en zit ik met mijn laptop in het ziekenhuisbed.
De operatie is goed verlopen maar ik ben helaas nog niet helemaal klaar: ik heb links een tissue expander gekregen omdat er niet genoeg huid zat dus dat moet tzt nog een keer vervangen worden voor een prothese.
De wonden zien er 'mooi' uit volgens alle chirurgen, zaalartsen en verpleegkundigen maar 'mooi' is niet het eerste wat bij mij opkomt als ik erna kijk. Ik zie wel dat het er rustig uitziet en tot op heden mooi geneest.
Verder gaat het wel goed met mij: ik ben mijn infuus al kwijt, de urine catheter mag er straks uit en de epiduraal doet goed zijn werk; de pijn is goed uit te houden. Ook heb ik drie wonddrains en zie blijven minimaal 5 dagen zitten. Ik heb me vanochtend zittend op de rand van het bed gewassen en vanmiddag ruim 2 uur op de stoel gezeten.
Ik moet het een beetje rustig aan doen van de verpleegkundigen maar ... ik verveel me! Gelukkig heb ik nu mijn laptoppie dus kan ik surfen en mailen.
Morgen zal ik nog iets meer vertellen over de operatie zelf, ik ga nu even rusten (wat ben ik toch wijs!)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey lieverd,

Gelukkig is de operatie goed gegaan. Nu hopen dat het goed en mooi geneesd.
En ik zie dat je alweer met een laptop op je bedje zit, dus je kan ook alweer internetten, mailen en hyven.

Ik wens je aankomende week heel veel sterkte met het genezingsproces en hoop je na mijn vakantie snel te zien.

Dikke X,

Lique

Car zei

Hoi Mariska,

Ik moet nu weer even terugdenken aan de lunch die eerste keer dat wij elkaar zagen.
Een van de aanwezige had toen net haar tweede reconstructie achter de rug. Nu hebt jij je eerste grote stap gezet, jammer genoeg nog niet helemaal klaar maar wel een hele grote stap voorwaarts.
Zie je helemaal zitten in je bedje daar in dat ziekenhuis. Laptoppie brengt weer uitkomst in het kader van de verveling.
Dat je maar snel verlost mag zijn van je drains.

Annemiek zei

Hi! Nu al een update, dat is verrassend. Fijn om te horen dat het goed gaat naar de omstandigheden! Ja, die term 'mooie wond' en dergelijke heb ik ook altijd raar gevonden.

Anoniem zei

Kom op Mariska, ik vind je echt een kanjer. Nog even en dan mag je al weer naar huis.
PS. Ik verveel me ook al weer stierlijk!!!