maandag 5 mei 2008

Blokhut

De afgelopen week hebben verschillende mensen mij gevraagd of ik me niet verveelde nu ik niet meer iedere dag naar het AVL hoef voor een bestraling. Het antwoord op die vraag is dat ik absoluut geen tijd had om me te vervelen, ik had het druk. Het weekend na mijn verjaardag zijn we begonnen met de voorbereidingen voor het plaatsten van onze blokhut, deze lag al sinds Kerst 2007 in vele vele vele vele stukjes in onze garage.

Zondag heeft Marc staan graven en moesten we een boom eruit halen. Het frustreert me wel om te zeggen maar ik kan na dit hele gebeuren niet mee zo goed bomen omzagen als voorheen.

Maandag hebben we cement gehaald, zand gehaald en ook en cementmolen om het goedje te mengen en daarna heeft Marc de fundering gestort. Daarna de balken erover heen de basis van de blokhut was klaar.



Dinsdag hadden we andere verplichtingen.

Woensdag kwamen de hulptroepen en samen met mijn pa en vriend van ons kon het echte bouwen beginnen. We wilde de mes en groef van de planken geverfd hebben om problemen met de planken te voorkomen dus ... kwasten maar!

En dit was het resultaat aan het eind van de dag:

Donderdag heeft Marc een geweldige constructie bedacht om met twee mensen de dakdelen te kunnen plaatsen. Maar hij geloofde zo in zijn eigen constructie dat hij ervan overtuigd was dat hij het ook in zijn eentje kon: en hij had gelijk gekregen!!! Ook heeft hij er een heuse schoorsteen in gemaakt zodat ik er een leuk kacheltje in kan plaatsen.


Vrijdag kwam mijn pa weer helpen om de daksingles erop te plakken. Ik ben toen de ramen gaan verven en de planken van de blokhut die nog niet groen waren.

Zaterdag waren mijn beide ouders er en terwijl Marc en mijn pa de daksingles er verder op gingen plakken en de kap erop gezet hebben, hebben mijn ma en ik de laatste ramen, deuren en kozijnen geverfd.


Het was een hele klus maar het resultaat is geweldig, mijn extra kamer is klaar! De ramen en deuren moeten er nog ingehangen worden, maar eerst moet de verf goed drogen. De hele hut moet nogmaals geverfd worden maar eerst moet deze laag verf uitharden (en de bloesem moet van de boom af zijn).


Ik ben er blij mee!!!


Voor deze week staan er iets kalmere 'werkzaamheden' gepland: ik ga morgen een paar dagen naar Marc zijn moeder in Duitsland: gezellig! Ik ga in ieder geval kijken voor een leuke houtkachel voor in de hut, de schoorsteen zit er per slot van rekening al op!

3 opmerkingen:

Car zei

Zo te zien kan je zo een bed & breakfast in je tuin beginnen.
Prachtig hoor, wat zitten wij in de randstad dan te klooien met onze kleine tuinen.

Annemiek zei

Dat ziet er mooi uit zeg!
Wat denk je, ga er maar meteen hard tegenaan ? :)
Hij heeft wel lef hoor, om dat dak in zijn eentje te doen! Lijkt me nogal een beetje moeilijk er wiebelig.
Wat zijn je plannen voor je extra kamer?

Anoniem zei

Wat een mooie hut! En weer knap gedaan van jullie om dat zelf in elkaar te zetten. Handige harries zijn jullie ook he... ;-)

Fijn dat de bestraling er helemaal op zit en je nu weer langzaamaan kunt gaan herstellen.

Dikke X,

Lique