woensdag 7 oktober 2009

Vakantie weer voorbij...

De vakantie is weer voorbij (zucht!). Marc & ik zijn weer aan het werk. Ik kijk met gemengde gevoelens terug naar de vakantie. We hebben namelijk niet alleen samen vakantie gevierd maar we zijn stevig vergezeld door allerhande bacteriƫn en virussen.
Tja, we zijn allebei ziek geweest.
Van het zeilen dat we de eerste anderhalve week wilde gaan doen is weinig terecht gekomen, dat is een weekendje geworden. Maar in dat weekendje zijn we wel met de boot naar Ermelo geweest! (Even voor de duidelijkheid, wij wonen in Ermelo en de boot ligt in Lelystad)
Het was heerlijk weer die week (en gelukkig het weekend ook nog) dus het was wel jammer dat we daar niet meer van hebben kunnen genieten.
Ook zijn we nog een weekje naar New York geweest. Wat een enorme, overweldigende, grote en bijzondere stad is dat.
Daar ben ik helaas ook weer ziek geworden. Ggrr, gelukkig hadden we veel paracetamolletjes mee om de koorts te onderdrukken en zo hebben we toch nog het nodige gezien van The Big Apple.
Hoewel ik absoluut genoten heb van alles wat we daar gezien, gegeten, bewonderd en verwonderd hebben, heb ik niet mijn hart verloren aan NY.
Ik vond de mensen in NY minder vriendelijk dan ik gewend was in de USA, de stress in NY is groot bij de mensen, ik vond dat er opvallend veel gerookt werd, de hysterie (en getoeter) in het verkeer is enorm en het stonk er!
Wij logeerde in een prima hotel in New Jersey bij Newark Pennstation en daar vond ik het tussen het hotel en NY helemaal een oude bende. Wat wel grappig is, is dat wat ik een oude bende noem, de Amerikanen 'historical' noemde.
Maar er is zeker veel te zien in NY en een indrukwekkende stad is het zeker.
Sinds donderdag zijn we weer terug in ons kikkerlandje, en sinds maandag weer aan het werk.
That's life!

Volgende week vrijdag (de 16e) ga ik trouwens weer onder het mes. Dan gaat mijn tissue expander eruit en krijg ik de prothese. Altijd weer spannend...

3 opmerkingen:

Annemiek zei

Jammer dat je ziek werd tijdens de vakantie!
We hebben ooit eens de trein genomen vanuit NJ Penn station, maar vond dat nu ook niet echt een buurt waar ik graag zou verblijven. Als je ooit nog eens gaat; een hotel in Carlstadt NJ en van daaruit met de bus werkt prima.
Ik vind New York altijd wel leuk om te bezoeken, maar dan ben ik na 1 of 2 dagen ook weer blij om weg te zijn uit die drukte.

Petra zei

Balen dat jullie ziek waren, net precies in de vakantie.
Moest wel lachen om je "historische" blik. Ik moet zeggen dat ik dat soms ook wel heb. Maar wij als Europeanen zijn ook wel erg verwend en iets dat 50 jaar oud is, kan soms al als antiek worden beschouwd hier ;-)

En natuurlijk wil ik je sterkte wensen bij de komende operatie.

Car zei

Ik vroeg me al af waar de vakantie nu bleef. In eerste instantie ziek op de bank dus.
Dat is balen normaal ook al balen maar met een nieuwe boot in de haven zal het nog minder leuk zijn.
Lees dat je weer onder het mes gaat ?