maandag 8 september 2008

AVL, here I come (again)

Ik ben wel een behoorlijke ziekenhuis-hopper aan het worden maar ik ga dus terug voor mijn laatste gedeelte Herceptin naar het AVL.
Nu klinkt dit vrij simpel maar in de praktijk zitten er nogwel wat haken en ogen aan.
De oncoloog in het AVL wil namelijk een nieuwe EF bepalen in het AVL alvorens ik daar met Herceptin mag beginnen en daar ligt ook gelijk het probleem.
Door de problemen in Europa met alle kerncentrales is er sinds deze week een tekort in alle ziekenhuizen aan nucleair materiaal...
Dit betekent dat het AVL iedere dag een afgepaste hoeveelheid en daar moeten ze het mee doen.
Nu heb ik voor aanstaande vrijdag een afspraak voor een EF maar als er dus een spoedje tussendoor komt dan ben ik één van de eerste die afgebeld gaat worden.
Maar ik ben wel meer te spreken over de gang van zaken aldaar, mocht mijn EF onverhoopt toch weer lager uitvallen dan willen ze in het AVL eerst verder onderzoek doen alvorens te stoppen met de Herceptin. En zo word de beslissing om evt te moeten stoppen een stuk genuanceerder en daar voel ik me stukken prettiger bij....

Morgen hoor ik wat mijn EF van afgelopen donderdag is. Ik heb in het AVL afgesproken dat ik als mijn EF weer okay is daar wel ga herstarten....

2 opmerkingen:

Car zei

Goed voor jezelf gezorgd. Kan je achteraf nooit zeggen had ik maar...
Hopen maar voor ieder een dat er geen spoedjes tussendoor komen.

Annemiek zei

Hopelijk gaat het gewoon door. Maar ik heb wel een vraag; de EF wordt bepaald dmv een nuclear med test? Hier doen ze het namelijk met een echocardiogram. Ik wist niet dat het ook anders kan.
Succes in dit ziekenhuis!