vrijdag 21 maart 2008

Daar was ik weer, deel II

De terugkomst op Schiphol was best heftig. Het stormde flink en om die reden bleven we lang heel hoog vliegen om daarna snel de dalen. En dat deed onwijs zeer in mijn rechter oor, ik kan wel janken zo zeer als het deed. Ik had ook inmiddels een flinke snotneus, bah!
Het aanvliegen op de landingsbaan was spannend, het vliegtuig leek wel een schommel! Bbrr, was best eng.

In de loop van de dag werd ik steeds meer vermoeid en dacht dat het kwam doordat we vannacht niet geslapen hadden in het vliegtuig. Maar ja, ik kon er echt niet meer omheen: voor het slapen gaan even de temperatuur opgenomen en helaas, 39 graden koorts,
Na overleg met het AVL hoefde ik niet gelijk langs komen, maar de volgende ochtend (donderdag) was vroeg genoeg. Eenmaal daar bleek ik inmiddels 39.7 graden koorts te hebben en ik voelde me .... ROT!
De Herceptin ging niet door vanwege de koorts en terwijl ik wachtte op de bloeduitslagen had ik gesprek met de arts van de genetica.
Conclusie van dat gesprek: de kans dat ik draagster ben van BRCA 1 of 2 is 5 - 10%. Maar deze test is niet 100% betrouwbaar en ze verwachten in de toekomst meer borstkankergenen te vinden. Mocht ik draagster zijn van één van deze genen is de kans dat de kanker terug gaat komen heel groot en ook de kans om eierstokkanker te ontwikkelen is groot.
Nu mijn beslissing staat toch al vast: mijn rechter borst gaat eraf bij de eerst volgende gelegenheid en mijn eierstokken hangen nog wel een beetje af van de uitkomst van het genetisch onderzoek maar ik denk dat deze er ook uit gaan als ik tegen de veertig begin te lopen.

Anyway, ik had dus griep! Maar ben ik de loop van de week weer opgeknapt.

Afgelopen maandag had ik de CT scan voor de locatie bepaling van de bestraling. Dat was een fluitje van een cent. Ik heb nu dus van die rare strepen over mijn borstkas lopen. Ze hadden me trouwens verzekerd dat ik gewoon kon douchen ed., die strepen bleven echt wel zitten tot volgende week dinsdag. Niet dus, er is al zoveel vervaagd dat Marc vanavond echt even bij moet tekenen anders kon ik niet meer douchen tot dinsdag....

En gisteren heb ik weer een shotje Herceptin gehad en hebben ze bloed afgenomen voor het genetisch onderzoek: 21 augustus krijg ik de uitslag.

3 opmerkingen:

Car zei

Heerlijk dat jij ook zo genoten hebt van je vakantie. Doet een mens goed he ??

Car

Anoniem zei

Hey meis,

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en dat je nu weer beter bent.

Leuke foto's trouwens!!

Hoop je snel weer te zien.

Dikke X,

Lique

Anoniem zei

Hi wat een gave reis en mooie foto's ! Wat zullen jullie een leuke tijd gehad hebben zeg, wauw. Zag dat je ook met bestralen gaat starten, ik moet nog 1 kuur en dan half april starten met bestralen. Heb van de week besloten dat ik ook genetisch onderzoek wil laten doen of ik drager ben van het gen. Moet nog wel een afspraak plannen bij de genetisch consulent. Spannend dus.
Veel succes bij het bestralen.

Gr
Marieke