zondag 9 januari 2011

Afgelopen weken

Tja, ik heb de afgelopen weken alle tijd gehad om berichtjes te schrijven maar het nauwelijks gedaan.
Waarom? Geen idee?
Ik vond de weken wel zwaar; ik moest mezelf echt aan het regime van de plastisch chirurg houden om het weer draaien van de prothese te voorkomen. Dus veel binnen gezeten en weinig gedaan. Buiten was het donker, koud, glad en wit. Ik mocht niet fietsen of autorijden, alleen lopen maar daar is voor mij de lol gauw vanaf gezien de eerder genoemde omstandigheden! En, hoe neem je de boodschappen van de Albert Heijn mee naar huis als je niet mag tillen? Inderdaad, in de boodschappentrolley van oma...
Oh ja, en het lopen ging ook niet altijd even makkelijk in de gladheid want ik mocht dan niet fietsen of autorijden maar onderuit gaan was ook vast geen goede optie.
Dus veel binnen gezeten, foto's uitgezocht, dvd'tjes gekeken, boekjes gelezen en Marc lastig vallen als hij thuis was.
Oh ja, en dan ook nog pijn, oedeem en slecht slapen.
Ppff, wat een geklaag. Maar ik vond het ook echt zwaar, ik vond de afgelopen weken een behoorlijke confrontatie met de afgelopen 3,5 jaar en heb flink wat traantjes gelaten.
Vast ook een fase die erbij hoort als je geconfronteerd word met een ernstige ziekte.
De dagen dat Marc thuis was gingen wel veel beter en daar hebben we samen ook wel van genoten.
En nu?
De pijn is minder, ben begonnen met sporten (ook pijnlijk), mijn hoofd is okay en ik kan niet wachten om morgen weer naar mijn werk te gaan.
Ik ben echt klaar voor 2011...

1 opmerking:

Annemiek zei

Hopelijk wordt het een fantastisch jaar!