donderdag 16 juli 2009

Long time, no see

Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik voor het laatst wat van me heb laten horen.
Eigenlijk is er geen duidelijke reden voor, maar het kwam er gewoon niet van om te schrijven
Er is wel veel gebeurd; werken, weekendjes gezeild en allerlei andere dagelijkse dingen.
Maar ook bijzonder zaken; de woonkamer is inmiddels af en de lampen hangen (de foto's komen eraan, beloofd!), een nichtje erbij gekregen en helaas is vorige week dinsdag mijn opa overleden.
Zijn overlijden kwam niet geheel onverwachts maar toch...

Hij was anderhalve week daarvoor opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie en rolde na de operatie van de ene ellende in de andere.
Ik ben verdrietig dat mijn opi er niet meer is (eigenlijk kan ik het me niet voorstellen dat hij niet gewoon bij oma thuis in de stoel zit als ik daar op visite ga) en ik ga hem en onze gesprekken vreselijk missen.
Maar aan de andere kant ben ik opgelucht dat hem verder lijden bespaard is gebleven, de afgelopen weken is hij zo ziek geworden dat ik weinig hoopvol was voor een goed herstel.
En mijn grote, lieve, sterke opi zo afhankelijk te zien van allerlei infuuspompen, beademing, dialyse, sondevoeding dat paste totaal niet bij hem!
Afgelopen maandag was de crematie en na wikken en wegen had ik toch besloten ook te gaan spreken tijdens de plechtigheid. Het was niet makkelijk maar ik ben zo blij dat ik het wel gedaan.
Ik heb van de aanwezigen ook zoveel positieve reacties gehad, veel mensen herkende mijn opi in het verhaal. En hoewel het natuurlijk mijn verhaal was, vond ik het super om te horen dat mijn opi in zoveel levens een waardevolle betekenis heeft gehad.
Na de plechtigheid stortte ik wel helemaal in: hoofdpijn en zo moe!
Ik heb heerlijk de rest van de middag en avond (slapend!) op de bank door gebracht.

Op 7 april 2008 werd mijn opa 80 jaar.

Zijn grote wens was om nog eenmaal te vliegen dus

op 14 mei 2008 vertrokken opa, mijn pa, mijn broer, Marc en ik voor een dagje naar London!

Het werd een super leuke dag en we genoten allemaal maar

opa nog wel het meest!

Bovenstaande foto is mijn opa, vader en ik op Schiphol die dag.

3 opmerkingen:

Annemiek zei

Gecondoleerd met dit verlies. Het is moeilijk om iemand te zien lijden.

Annemiek zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Car zei

Gecondoleerd met het verlies van je opa. Goed om te lezen dat het met jouw verder goed gaat.

Car