vrijdag 1 april 2011

Oh, oh, ik loop hopeloos achter...

Ik loop enorm achter met mijn blog...

Eens even kijken waar te beginnen.
Oh ja, druk, druk, druk.
We zijn begonnen met de voortuin aan te pakken. De hovenier heeft het grove werk gedaan en twee leibomen geplaatst.
Vorig weekend zijn Marc & mijn pa hard aan het werk geweest en hebben een grindbakje met natuursteenbandjes aangelegd.
Foto's komen zodra wel plantjes gekocht en geplant hebben.
Ik kon niet helpen, ik hing op de bank want ik was 2 dagen daarvoor weer geopereerd.

Dus dat is puntje twee; de operatie zit er weer op. Ik vond het moeilijk en neigde tot een paniekaanvalletje vlak voor de operatie. Ik wilde weg, naar huis! Maar ze hebben even gezellig tegen me aangekletst en toen besloot ik toch maar te blijven.
Bont en blauw en met sponsjes op de nieuw aangelegde tepels mocht ik gelukkig dezelfde dag nog naar huis. Behalve de vermoeidheid en pijnlijke heupen is het verder erg goed te doen, hoor.
De sponsjes zijn inmiddels verwijderd en het is ... gek! De wonden zijn nog niet dicht en het is raar om na twee jaar 'ineens' weer tepels te hebben. Beetje gek, maar het went vast snel.

Over naar puntje drie; oedeem! Mijn arm is gegroeid, eigenlijk al na de operatie van november en zo langzaam aan begin ik op het punt te komen dat het dragen van een armkous noodzaak begint te worden. Dus afspraak gemaakt voor het aanmeten van een kous (mijn huidige is tekort waardoor er extra oedeem ontstaat op mijn bovenarm boven waar de kous eindigt) en de nieuwe kous mag ik maandag ophalen.
Weer zo'n vreselijk lelijk 'huidskleurig??' ding. Zijn er eigenlijk ook leuke steun(arm)kousen?
Maar ja, op mijn werk ga ik er toch niet onderuit komen.
Ik moet nog wel even een afspraak maken met de ziekenhuishygiene over hoe ik dit het beste kan aanpakken want wij moeten met blote onderarmen werken en onze handen en armen tot aan de elleboog in de handenalcohol zetten als we een handeling gaan verrichten bij een kindje. Dit om (kruis)infecties te voorkomen. Dus moet ik continu schorten gaan dragen of zou ik ook een overkous voor ieder kindje mogen gebruiken?

Ook zijn we vanaf eind vorig jaar geregeld bij andere huizen gaan kijken omdat we mogelijk wilde verhuizen als we 'het huis' gingen tegenkomen. Nou, 'het huis' zijn we niet tegen gekomen en vanwege een enorme tegenvaller met mijn overlijdensrisicoverzekering laten we het ook nog een paar jaar zo.
Maar ja, wat dan?
Verbouwen!
We hebben een aanvraag gedaan voor een uitbouw van ons huis, zodra er meer zeker is, zal ik jullie zeker op de hoogte brengen. Beloofd!

4 opmerkingen:

Car zei

Arm kousen zijn gewoon lelijke dingen. naast een beige heb ik ook een zwarte versie die zelfs aan de bovenzijde een kantje heeft. Iets beter en minder opie achtig maar ook deze blijft erg aanwezig.
Balen dat je arm dik is geworden, eie van mij komen alleen met vliegen uit de kast.
Overlijdensrisicoverzekering aanpassen na kanker, ook daar word je weer gepakt. Word vaak vergeten maar op het moment dat je nieuwe beslissingen wil nemen komen dit soort dingen toch elke keer weer om de hoek kijken en word je er weer met je neus opgedrukt dat je voor de verzekeringsmaatschappij nog niet gezond verklaard ben.

Annemiek zei

Hey! Nog een verlate happy birthday! Ik hoop dat het een leuke was :)

roberto zei

Hoi Mariska,

Ik vroeg me af of ik via deze manier contact met je kon opnemen. Dus als je dit bericht leest, zou je me dan kunnen mailen op het volgende adres:

roberto_85@live.be

Alvast bedankt!

Mvg,
Paolino Roberto

Anoniem zei

Having said that, Bowflex dumbbells even now offer you several features which can help you to
find the style of overall body you've often desired.

my webpage: bowflex 552