maandag 28 februari 2011

Vandaag schijnt voor mij de zon...

Terwijl ik in de wachtkamer zit te wachten op de plastisch chirurg (zucht) schijnt voor mij de zon.
Vanochtend ben ik op mijn halfjaarlijkse controle geweest bij prof. R (de schat!) en naast dat hij mij weer voor een half jaar gekeurd heeft en gecomplimenteerd heeft over hoe ik 'het leven' weer opgepakt heb, had hij ook nog een ander nieuwtje te vertellen.
Inmiddels is er duidelijk geworden dat mijn soort tumor, ondanks zijn zeer agressieve vorm, na 5 tot 6 jaar na de diagnose geen uitzaaiingen meer geeft. En door de preventieve amputatie aan de andere zijde is de kans opnieuw borstkanker te krijgen vrij klein.
En de opmerking van hem die de rillingen over mijn rug deden lopen was: "Dus je bent hard op weg! En na die periode heb je weer dezelfde levensverwachting als alle andere vrouwen van jou leeftijd!"
Dus voor mij schijnt de zon vandaag en misschien moet ik toch maar serieus gaan sparen voor mijn pensioen??

Hopelijk heeft de plastisch chirurg ook wat leuks te vertellen....

2 opmerkingen:

Car zei

Super Mariska ! Wat goed dat je dokter je dit wist te vertellen.
Nu je oude energie "nog even" terug (of moeten we ons er op instellen dat die nooit meer terug zal komen) en dan zit de VS er misschien ooit nog wel in.

Petra zei

Wat een goed nieuws.
Laat inderdaad de zon maar schijnen, zou ik zeggen!